همایش مادرانه به مناسبت ایام فاطمیه در تفرش برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت ایام فاطمیه همایش مادرانه با حضور مسئولان و بانوان شهر تفرش برگزار در مصلای ولایت این شهر برگزار شد.

همایش مادرانه تفرش با عطر جمکران

تعدادی از خادمان مسجد مقدس جمکران هم در این مراسم شرکت داشتند و به همراه پرچم متبرک به مسجد صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف و حال و هوای مهدوی به این مراسم معنوی بخشیدند.

همچنین مراسم عزاداری و شبیه خوانی از بخش‌های این مراسم بود که اجرا شد و مصیبت‌های وارد به خاندان عصمت و طهارت را در ایام شهادت مادرشان حضرت زهرا (س) ملموس‌تر کرد و حاضران با سوگواری و سینه زنی در فراق مادر سادات سوگواری کردند.

حجت الاسلام رهبر کارشناس خانواده و سخنران این مراسم هم درباره اصول تربیت فاطمی در خانواده و شخصیت حضرت زهرا (س) نکاتی را گوشزد کرد.

حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است و این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است.

گرچه روایات تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) متفاوت است؛ اما میان علمای شیعه دو تاریخ مشهور و مقبول است: یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و دیگری نود و پنج روز بعد از رحلتان حضرت است و میان این دو تاریخ را ایام فاطمیه نامیده و این ایام را برای بانوی دو عالم عزاداری می‌کنند.

بنا به روایت هفتاد و پنج روز، سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، را فاطمیه اوّل و بنا به روایت نود و پنج روز، سوم تا پنجم جمادی الثانی را فاطمیه دوم می‌نامند.

ایام فاطمیه در سال ۹۸ از روز پنجشنبه ۱۹ دیماه که اولین روایت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است و فاطمیه اول نامیده می‌شود شروع می‌شود و روز چهارشنبه ۹ بهمن اسفند ۱۳۹۸ برابر با روایت دوم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که فاطمیه دوم نامیده می‌شود تمام می‌شود.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.