استاندار کرمان گفت: ۹ درصد جمعیت عشایری کشور و ۱۲ درصد شهدای عشایر کشور به استان کرمان تعلق دارند.

۱۲ درصد شهدای عشایر کشور متعلق به استان کرمان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جواد فدایی استاندار کرمان پیش از ظهر امروز سوم بهمن ماه در اولین یادواره ۱۲۰۰ شهید عشایر استان کرمان در محل مصلی جیرفت با اشاره به جایگاه عشایر در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی گفت: عشایر جمعیتی پر تلاش و زحمتکش هستند که نه تنها هیچ باری را بر دوش جامعه نمی‌گذارند بلکه در اقتصاد کشور نیز نقش بسزایی دارند.

او افزود: عشایر در حفظ مرز‌های کشور، وحدت و یک پارچگی جامعه نقش داشتند و در حوزه شهادت، خدمت به انقلاب اسلامی و مشارکت در دفاع مقدس نقش مهم و ارزنده‌ای داشته اند.

استاندار کرمان تصریح کرد: جمعیت عشایری استان ۱۱۰ هزار نفر است که عشایر نسبت به جمعیت استان ۳.۴ درصد است که ۱۲۰۰ شهید از ۶۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و بیش از ۱۸ درصد از شهدای استان کرمان از خانواده عشایر هستند.

او با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) در باب جایگاه شهید و شهادت افزود: هر کار نیکی که شما تصور کنید کاری بالاتر از آن وجود دارد تا زمانی که فردی در راه خدا شهید می‌شود و بعد از شهادت هیچ کار خوبی در درگاه خداوند نیست که باید توجه داشته باشیم که شهادت این جایگاه را دارد.

فدایی اظهار کرد: شهادت هدف نیست و هیچ کدام ازشهدای ما شهادت را هدف نداشتند بلکه یک وسیله ارزشمند برای اجرای حق و عدالت است و شهید کسی است که با نثار خود فساد را ریشه کن می‌کنند و این مهم است و باید به این نکته توجه کنیم که شهادت برای جاری شدن حق و عدالت است و نباید این مهم را فراموش کرد.

استان کرمان ۶۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد ۱۲۰۰ شهید به خانواده عشایر تعلق دارند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار