راه اندازی مراکز کاهش آسیب اعتیاد

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : راه اندازی مراکز کاهش آسیب اعتیاد از جمله اقدامات بهزیستی در راستای اسکان معتادان پر خطر و بی‌خانمان است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،روان مدنی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : راه اندازی مراکز کاهش آسیب اعتیاد از جمله اقدامات بهزیستی در راستای اسکان معتادان پر خطر و بی‌خانمان است و بهبود زندگی آن‌ها در حوزه سلامت جسمی، روانی، اشتغال، مسکن و داشتن سرپناه از دیگر برنامه‌های در دست اقدام میباشد.

او با بیان اینکه در حال حاضر هفت مرکز کاهش آسیب اجتماعی در استان فعال است، گفت : از این تعداد پنج مرکز در شهرستان کرمانشاه و دو مرکز نیز در شهرستان‌های کنگاور و اسلام‌آبادغرب مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه،گفت: در زمینه خدمات دهی به افراد معتاد چهار مرکز سرپناه شبانه تحت نظارت بهزیستی وجود دارد که اسکان شبانه بیش از ۶۰ نفر را فراهم کرده و علاوه بر این دسترسی بهداشتی افراد کارتن خواب به استحمام و اقلام بهداشتی وکاهش ناامنی در سطح شهر را به دنبال داشته است.

این مسئول از راه اندازی ماشین‌های سیار (موبایل ون) به منظور شناسایی پاتوق‌های مصرف مواد در سطح شهر خبر داد و گفت: شناسایی معتادان پرخطر، ارجاع معتادان پرخطر جهت استفاده از خدمات مرکز گذری سرپناه‌های شبانه از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.