معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، مناسب‌سازی فضا‌های شهری و محیط‌های اداری، درمانی و تاریخی را برای ارایه خدمات به افراد توانخواه ضروری و مهم دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : متاسفانه فضا‌های محیطی شهری متناسب با نیاز این اقشار طراحی نشده و اکثر سالمندان و معلولین برای دریافت خدمات و حضور در محیط‌های شهری و اداری با مشکل مواجه می‌شوند.

او ضرورت تسهیل و بهبود شرایط محیط درونی و بیرونی فضا‌های مختلف را برای استفاده معلولین و سالمندان یادآور شد و گفت : استاندارد‌های لازم در طراحی و ساخت فضا‌های شهری و ساختمان‌های اداری و درمانی باید رعایت و امکان استفاده راحت و آسان معلولین از خدمات فراهم شود.

سالاری با بیان اینکه هم اکنون سیستم حمل و نقل عمومی، بافت شهری و فضا‌های تفریحی، تاریخی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی جوابگوی نیاز افراد توانخواه نیست، گفت: به نیاز این افراد برای حضور در هر رویدادی باید توجه شود و همه اماکن عمومی موظف به بازنگری در طراحی و ایجاد سازوکار مناسب برای تردد سالمندان و معلولین هستند.

او از نظارت جدی دبیرخانه ستاد برای سازماندهی و مناسب سازی محیط‌های اداری، درمانی، مطب‌های پزشکان، فضا‌های عمومی و شهری برای تردد سالمندان، جانبازان و معلولین خبر داد و افزود: تاکنون در این حوزه برخورد قانونی انجام نشده و از این پس اقدامات دستگاه‌های اجرایی جهت سهولت در تردد توانخواهان و رعایت قانون حمایت از حقوق معلولان در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و با نهاد‌های ناقض حقوق این شهروندان برخورد خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار وظایف شهرداری در خصوص شهروندان را خاطرنشان ساخت و گفت: شهرداری موظف است در محیط‌های شهری شرایط زندگی را برای همه افراد جامعه فراهم نماید و نباید در طراحی پیاده رو‌ها تا این حد کوتاهی و حقوق شهروندان معلول نادیده گرفته شود.

سالاری افزود: در شرایط فعلی بررسی میزان مراجعین دستگاه‌های اجرایی و محیط‌های پرتردد و مراکز مهم خدمات‌رسان در اولویت اصلاح قرار می‌گیرد و براساس این شاخص اصلاحات لازم انجام و امکانات محدود را به سمتی سوق خواهیم داد که امکان ارایه بیشترین خدمت میسر باشد.

او گفت: جامعه پزشکی و به ویژه متخصصین نیز در حوزه‌های مختلف شرایط مطب‌ها و مراکز درمانی را برای افراد سالمند و معلول در نظر بگیرند که خوشبختانه در ساختمان‌های جدید پزشکان شرایط کنترل و نظارت می‌شود، اما در ساختمان‌های قدیمی شرایط مطلوب نیست.

سالاری گفت: برای حل مشکل بیماران تفاهم نامه‌ای بین بهزیستی، نظام پزشکی و استانداری منعقد می‌شود که زمان تمدید پروانه پزشکان با شرط مناسب سازی محیط اقدام لحاظ شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.