رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد گفت: راهداران مسافران ۵۰ خودرو سبک و سنگین گرفتار در مسیر‌ها و گردنه‌های مهاباد را نجات دادند.

خادمی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در پی بارش برف و کولاک دو روز اخیر ۵۰ دستگاه خودروی گرفتار سبک و سنگین در گردنه جواله رشان، گردنه زمزیران، و مسیر‌های منتهی به مهاباد _ میاندوآب، مهاباد_ بوکان، با کمک نیرو‌های راهداری رهاسازی شدند.

او بابیان اینکه از این تعداد ۹ دستگاه تریلی و ۴۱ دستگاه خودروی سواری به علت نبستن زنجیر چرخ رهاسازی شدند، افزود: بارش برف و باران همراه با کولاک شدید در ارتفاعات این شهرستان آغاز شده و موجب کُندی تردد خودرو‌ها در این مسیر‌ها شده بود.

خادمی اضافه کرد: درهمین مدت یک دستگاه سواری که به علت مشکل فنی خانم باردار در آن قرار داشت متوقف شده و به وسیله عاملان راهداری نجات یافت.

او با اشاره به امدادرسانی به ۵۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک گردنه جواله رشان و زمزیران ادامه داد: نیرو‌های راهداری با بستن زنجیر چرخ برای خودرو‌های در راه مانده و رهاسازی برخی از خودرو‌های گرفتار در شانه خاکی و رهاسازی ۸ دستگاه تریلی باری که دراین مسیر‌ها قرار داشتند به آن‌ها خدمات رسانی کردند.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد تصریح کرد: تعداد ۴۰ نفر از نیرو‌های راهداری با ۲۳ دستگاه ماشین آلات برف روبی از دو روز گذشته در حال آماده باش و برف روبی مسیر‌های ارتباطی این شهرستان هستند.

او ادامه داد: تمام مسیر‌های ارتباطی شهرستان مهاباد با تلاش بی وقفه و شبانه روزی نیرو‌های راهدرای برف روبی و نمک پاشی شده  است .

خادمی از رانندگان و مسافران خواست از تردد غیر ضروری در این مسیر‌ها خودداری کنند و در صورت تردد، حتما زنجیر چرخ و سایر تجهیزات ایمنی همراه داشته و از سالم بودن برف پاکن و سیستم گرمایشی خودرو قبل از سفر اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.