رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: عبور و مرور خودرو‌ها در گردنه‌های این شهرستان به دلیل وجود کولاک با مشکل مواجه است و تردد بدون زنجیرچرخ ممکن نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: کولاک در گردنه «زمزیران» محور مهاباد- سردشت و دشت «قره‌بلاغ» محور مهاباد- بوکان شدیدتر است.

او اضافه کرد: در گردنه «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد سردشت نیز امشب شاهد کولاک شدید بودیم که با تلاش راهداران مسیر برف‌روبی و تردد در این گردنه تسهیل شد.

خادمی در خصوص راه‌های روستایی نیز گفت: عوامل راهداری طی ۲ روز گذشته مسیر‌های روستایی این شهرستان را برف‌روبی کرده‌اند و تردد در این مسیر‌ها بدون مشکلی جریان دارد، اما رانندگان باید زنجیر چرخ داشته باشند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

او با اشاره به انباشت یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

خادمی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحد‌ها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

او از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.