رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف خفیف باعث لغزندگی تمامی محور‌های مواصلاتی این شهرستان شده و تردد در جاده‌ها را با کندی مواجه کرده‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف خفیف و برودت و سرمای هوا باعث ایجاد لایه‌ای لغزنده بر روی جاده‌های این شهرستان شده و لازم است رانندگان با احتیاط کامل در این محور‌ها تردد کنند. 

او افزود: بارش برف خفیف که با مه غلیظ نیز همراه است، باعث کاهش دید افقی نیز شده و هم‌اکنون دید افقی در گردنه «قره‌بلاغ»، در محور مهاباد - بوکان و گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت به کمتر از ۵۰ متر کاهش پیدا کرده‌است.

خادمی با توصیه به اینکه رانندگان مبنی بر اینکه زنجیرچرخ و سوخت کافی به همراه داشته باشند، افزود: با شروع بارش برف تمامی عوامل راهداری در مسیر‌ها مستقر هستند و در صورت نیاز عملیات نمک‌پاشی و برفروبی را انجام می‌دهند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

او با اشاره به انباشت یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

خادمی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.