رفع موانع فراروی فعالان اقتصادی کرمان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: مشکلات فعالان اقتصادی کرمان در حوزه تامین اجتماعی و در نشستی با حضور مسئولان بررسی و پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در نشست بررسی مشکلات فعالان اقتصادی کرمان با اشاره به اینکه درک درستی از وضعیت اقتصادی کشور در بین مدیران و مجموعه تامین اجتماعی این استان وجود دارد گفت: از آن‌ها درخواست داریم تا حد امکان و بر طبق قوانین و مقررات با فعالان اقتصادی همکاری داشته باشند تا مشکلات برطرف شود.

اوافزود: وجود این روحیه مثبت همکاری، به کارفرمایان در کسب و کارهایشان کمک می‌کند و هر چه این تعامل بیشتر باشد اقتصادی پویاتر و بهتر خواهیم داشت و هر ۲ گروه سود خواهند برد.

طبیب زاده بیان کرد: درخواست می‌شود بازرسی‌های بیمه از لیست حقوق و دستمزد با توجه به تعداد پرسنل صورت گیرد و هر قراردادی مشمول پرداخت حق بیمه نشود.

او تصریح کرد: افزایش سرمایه بنگاه اقتصادی از محل تجدید ارزیابی‌ها و همچنین سند افتتاحیه (سندی که مانده اولیه حساب‌ها در ابتدای دوره مالی در آن ثبت شده و دوره مالی جدید با این سند افتتاح می‌شود)، نباید مشمول پرداخت حق بیمه شوند که در برخی موارد این موضوع وجود دارد و باید پیگیری شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: همچنین بخشنامه خرید کالا به طور مشخص اعلام می‌کند که خرید برخی کالا‌های مشخص شده مشمول حق بیمه نمی‌شود، اما در این مورد نیز فعالان اقتصادی مشکلاتی داشته‌اند و مشمول پرداخت حق بیمه شده‌اند.

علی حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه نگاه این سازمان تعامل، همراهی و همکاری با شرکای خود به ویژه کارفرمایان است گفت: هر چه شرایط اقتصادی کشور مناسب و از پویایی بیشتری برخوردار باشد سازمان تامین اجتماعی نیز وضعیت بهتری دارد و رضایتمندی در جامعه افزایش می‌یابد.

اوافزود: بخشنامه‌ها و قوانین باید رعایت و اجرا شوند و حسابرسی‌ها نباید از سال‌های گذشته صورت گیرد، زیرا در این صورت رای صادر شده مغایر با قانون است.

حسینی گفت: دوره‌های آموزشی برای همکاران سازمان تامین اجتماعی با هدف افزایش دانش کاری به ویژه در مورد بخشنامه‌ها و مقررات برگزار شده و اینکه ۵۴ درصد محاسبات شعبه فسخ می‌شود نشان دهنده توجه به کارفرمایان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: تعیین ضریب حق بیمه کارفرمایان باید بر اساس ضوابط و مقررات باشد تا دیگر نیاز به اعتراض آن‌ها و تشکیل هیات‌های بدوی نباشد.

او افزود: در حال حاضر ۵۱ هزار و ۳۰۰ کارفرما در کارگاه‌های سطح استان فعال هستند و در مجموع ۳۴۰ هزار نفر به طور مستقیم در این کارگاه‌ها اشتغال دارند که حدود ۹۶ درصد آن‌ها نیز حق بیمه خود را به موقع پرداخت می‌کنند.

نشست بررسی مشکلات فعالان اقتصادی کرمان صبح امروز با حضور رئیس اتاق کرمان و جمعی از اعضای هیات نمایندگان، مدیرکل تامین اجتماعی استان و روسای شعب مختلف این سازمان برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار