معاون طرح و برنامه وزیر صمت عنوان کرد؛

تدابیری برای مشکل نقدینگی اتخاذ شد

زرندی گفت: اصلی‌ترین دغدغه واحد‌های صنعتی معدنی و تجاری کشور نقدینگی است و با حضور رییس جمهور برای این موضوع تدابیری اتخاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در  جلسه بررسی مشکلات خودروسازان استان کرمان با حضور فدائی استاندارکرمان، معاون وزیر صمت و جمعی از مسئولان زرندی، معاون طرح و برنامه وزیر صمت گفت: اصلی‌ترین دغدغه واحد‌های صنعتی معدنی و تجاری کشور نقدینگی است و این موضوع در سطوح مختلف کشورباحضور رییس جمهور و در جلسات مختلف مطرح و تدابیری اتخاد شده است.

او افزود: هرچند مشکلات مالی کشور براین موضوعات اثر گذر بوده و هست و بخشی مربوط به منابع بانکی کشور است که خود بانک‌ها نیز گرفتار هستند.
معاون وزیر صمت بیان کرد: براساس تحلیل‌های صورت گرفته در سال ۹۸، ۳۶۱هزار میلیارد تومان صنعت کشور نیاز به گردش دارد.

زرندی گفت: درسال ۹۷، ۲۰۹هزار میلیارد تومان به حوزه صنعت معدن و بخشی در حوزه تجارت پول پرداخت شده است.

او بااشاره به اینکه در زمینه تبصره ۱۸ اکنون پول در بانک‌ها داریم و پرداختی از شهریورماه خوب انجام شده گفت: پرداختی بانک‌های استان کرمان اصلا قابل قبول نیست و در پرداخت تسهیلات رونق تولید نیاز است سرعت استان کرمان بیشتر بشود و بانک‌های استان باید منابعشان را بیاورند.

زرندی گفت: اعتقاد بر این است عدد سیستم بانکی تا پایان سال به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت افزود: یک راه، در قانون بودجه ۹۷ وجود داشت که بد نبود و آن بند الف تبصره ۱۸ بوده که تا امروز ۳۹۰۰ میلیارد تومان در بانک‌های موردنظر تامین اعتبار شده و تا یک هفته آینده نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر اضافه می‌شود و یارانه این تسهیلات را نیز به بانک‌ها می‌دهیم و در واقع وام‌ها به نوعی یارانه‌ای است.

او بااشاره به اینکه کار خوبی که در استان کرمان اتفاق می‌افتد بیان کرد: انتقال منابع شرکت‌های بزرگ به داخل استان است، اما اگر قرار است منابع را بیاوریم و بانک‌ها نخواهند تسهلات بدهند، فایده‌ای ندارد.

زرندی گفت: ۱۰۰ شرکت بزرگ برای تامین مالی با ابزار‌های نوین ورود کنند و واحد‌های استان کرمان که استان صنعتی و معدنی با پتانسیل خوب است، می‌توانند این ادبیات جدید را با سیستم بانکی پیش ببرند.

فدایی، استاندار کرمان هم گفت: هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به استان ابلاغ شده که از این میزان ۲۷۶ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی و ۳۲ میلیارد تومان به واحد‌های تولیدی پرداخت شده که این آمار به نسبت پرداختی سایر استان‌ها نگران کننده است.

او افزود: اطلاع رسانی ضعیف مدیران، عمل نکردن به صورت جلسه‌های نشست‌ها و کوتاهی بانکی از جمله مشکلات پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان هستند.

حسینی نژاد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم در این نشست گفت: از هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ ابلاغ شده به استان کرمان در سال ۹۷ تنها ۲۷۶ میلیارد تومان به بانک معرفی شده‌اند که ۳۲ میلیارد تومان به بانک مراجعه کرده‌اند.

او افزود: مقرر شد تسهیلات خودروسازی از بخش رونق تولید و تبصره ۱۸ پرداخت شود گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به خودروسازان ارگ جدید بم برای رفع مشکلات نقدینگی آن پرداخت شود.

درپایان این نشست خودروسازان موانع و مشکلات خود را بیان و راهکار‌های لازم ارائه شد.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار