فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: ۲۸ دی سنندج در تاریخ زرین مردمان مسلمان، شجاع، زنان پاکدامن و مردان دلیر این آب و خاک ایام‌الله است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سردار سیدصادق حسینی امروز در یادواره سیدالشهدای مقاومت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای بمباران ۲۸ دی سنندج، در مجتمع امام خمینی (ره) سنندج برگزار شد گفت: در تاریخ بیکران انسان، میلیارد‌ها نفر آمدند و رفتند، اما جز عده‌ای اندک که نام و یاد آن‌ها برای همیشه در تاریخ زندگی انسان‌ها به ثبت رسیده، نامی از کسی نمانده است.

او ۲۸ دی را نماد ایستادگی، مقاومت و ایثار مردمان این استان دانست و بیان کرد: اگرچه در ۲۸ دی‌ماه سال ۶۵ زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌گناهی بر اثر بمباران ناجوانمردانه رژیم بعث به شهادت رسیدند، اما نام و یاد آن‌ها برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط است.

سردار حسینی با اشاره به اینکه ایام بسیار حساسی را پشت سر گذاشتیم که از ایام الله بودند، افزود: ۲۸ دی سنندج در تاریخ زرین مردمان مسلمان، شجاع، باغیرت، زنان پاکدامن و مردان دلیر این آب و خاک از ایام‌الله محسوب می‌شود و در تاریخ زرین کردستان این روز ثبت و ضبط شده است.

او ذکر کرد: جنگ تحمیلی را مردم استان کردستان با تمام وجود درک، احساس و تجربه کردند، بمباران، موشک، توپخانه، حملات وحشیانه شیمیایی را از کشور‌هایی که مدعی دموکراسی، آزادی‌خواهی و دفاع از کرامت انسان‌ها بودند و امروز کشور ایران اسلامی را تهدید به تحریم شورای امنیت می‌کنند، در این جنگ تجربه کردیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی عامل اتحاد، یکپارچگی و وحدت مسلمانان در برابر تجاوز دشمنان بود، اذعان کرد: دو حادثه اخیر شامل حضور آگاهانه و به موقع ده‌ها ایرانی در مراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی و حمله قهرمانانه نیرو‌های مسلح ایران اسلامی به پایگاه‌های تروریستی آمریکا جزء ایام‌الله برای ایران اسلامی محسوب می‌شود.

سردار حسینی با اشاره به اینکه حمله به پایگاه‌های آمریکایی جزو دفاع مشروع کشورمان بود، گفت: در کشور دیگر یک مسئول رسمی ایران اسلامی را ترور کردند و پاسخ ما نیز شرعی، قانونی و حق مسلم مردم کشور ایران اسلامی است.

اوبیان کرد: مردم ایران اسلامی نشان داده‌اند که مردمی آگاه، بزرگ، قدرتمند و با اقتدار هستند که سختی‌ها، تحریم‌های زیادی را تجربه کرده و برای دفاع از آب و خاک، ناموس و کشور در برابر هر ستمگری با هر قدمتی جوابی دندان‌شکن و سخت خواهند داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، افزود: ما در دوران جنگ تحمیلی شاهد شهادت عزیزانمان بودیم و سخت‌ترین حملات و بمباران‌های شهر‌های کشور را شاهد بودیم، اما نصرت پیروزی براساس وعده حق از آن ما بود.

سردار حسینی عنوان کرد: اگرچه جنایات داعش در چند سال اخیر کلید خورد، اما مردم استان کردستان این جنایات را در دهه شصت توسط گروهک‌های ضد انقلاب تجربه کردند و شاهد شهادت عزیزانشان در روز مراسم عروسی، سربریدن‌های وحشیانه جوانان و نوجوانانشان در این سال‌ها بودند، اما هیچگاه تسلیم نشدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.