فیلم کوتاه داستانی «سرباز و شعبده باز»، با حضور منتقدین و فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه استان، بیست و سوم دی ماه ۹۸ در حوزه هنری زنجان به نمایش در‌می‌آمد.

فیلم کوتاه سرباز و شعبده باز تهاجم فرهنگی را با ابزار هنر روایت می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،فیلم کوتاه داستانی «سرباز و شعبده‌باز» در مدت زمان نمایش ۲۰ دقیقه با محتوای تهاجم فرهنگی، در سال ۹۱ به تهیه‌کنندگی ابوالفضل گلفام و سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان تولید شده است.

ابوالفضل گلفام؛ کارگردان فیلم کوتاه «سرباز و شعبده‌باز» گفت: داستان این فیلم شمایی از تنهایی انسان‌ها را نمایش می‌دهد که افراد در این برهه از زندگی خود برای رهایی از تنهایی به اشخاصی پناه می‌برند که اگر این افراد متناسب با هویت و فرهنگ فرد نباشند وی را با مشکلاتی روبرو خواهند کرد.

مهدی یعقوبی؛ از فعالان عرصه فیلم کوتاه استان اظهار داشت: این فیلم تهاجم فرهنگی و بازی هوشمندانه استعمار فکری را به هنری‌ترین شکل ممکن نمایان کرده است.

او ادامه داد: فیلم کوتاه «سرباز و شعبده‌باز»، از دو نگرش متفاوت حرف می‌زند، سرباز بعنوان عنصر اول، در جایگاه شخصی است که سعی دارد بصورت نمادین از هویت و فرهنگ خود محافظت کند و در مقابل عنصر دوم به کمک آیتم‌هایی که سراسر فریب و جذابیت است قصد دارد، با ایجاد دوگانگی سرباز را از تفنگ و لباس و پرچم ... که نمادی از فرهنگ و هویت کشورش است، دور نماید.

حسن مهرآذر با بیان اینکه فیلم کوتاه «سرباز و شعبده‌باز» جزء بهترین آثار ابوالفضل گلفام است، گفت: گلفام با ساخت این فیلم در سال ۹۱ عرصه فیلم کوتاه استان را وارد فاز جدیدی کرد.

در این فیلم، علیرضا مهران و بهزاد دودانگه به نقش‌آفرینی پرداخته و تصویربرداری و تدوین این اثر بر عهده پویان آقابابایی بوده است.

گفتنی است، ابوالفضل گلفام پیش از این فیلم‌های «دوباره رویش»، «بازی آخر»، «دوباره زندگی» و «تعزیه بدون ثمر» را جلوی دوربین برده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.