کلنگ ساخت چند طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری در شهرستان خفر به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم کلنگ‌زنی و عملیات ساخت حوضچه کنترل سیلاب و آبخوان‌داری روستای فشان و اسماعیل‌آباد از توابع شهرستان خفر، گفت: این طرح به طول ۷۰۰ متر و ۲ عدد سرریز، ۱۵۵ هزار و ۱۲۴ متر مکعب حجم آبگیری، ۲۷ متر مکعب بر ثانیه دبی، ۱۹۸۰ متر مکعب حجم عملیات سنگ و سیمان و ۱۱۲هزار و ۵۰۰ متر مکعب حجم عملیات خاکی ساخته می‌شود.

او، بیان کرد: طرح بند سنگی ملاتی رسوب‌گیر روستای فشان نیز آغاز می شود که از جمله ویژگی‌های این طرح، ۱۲۶ هزار و ۳۷۰ مترمکعب حجم آبگیری، ۷ متر ارتفاع بند، ۱۰ متر عرض سرریز، ۱۶.۵ متر مکعب بر ثانیه دبی، یک هزار و ۸۵۰ متر مکعب حجم عملیات سنگ و سیمان و ۵ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکی است.

شهبازی تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این دو طرح با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال برآورد شده است که پس از تامین اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور ادامه داد: ساخت دو عدد بند سنگی ملاتی در روستای اسماعیل آباد شهرستان خفر نیز به زودی آغاز می‌شود.

او با اشاره به ویژگی‌های این دو بند، افزود: ۲۱۶ هزار و ۶۹ مترمکعب حجم آبگیری،۷ متر ارتفاع، ۲۰ متر عرض سرریز، ۲۷۹۶ مترمکعب حجم عملیات سنگ و سیمان مشخصات بند اول است و بند دوم نیز با حجم آبگیری ۳۰ هزار و ۵۶۴ مترمکعب، ۷متر ارتفاع بند، ۱۵متر عرض سرریز،۲۹۹۳ مترمکعب حجم عملیات سنگ و سیمان ساخته می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این دو بند با عتباری بالغ بر۲۲ میلیارد و ۴ میلیون ریال برآورد شده است که پس از تامین اعتبار عملیات ساخت آن‌ها آغاز می‌شود.

شهبازی حفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب در حوزه آبخیز سد فیر، کنترل سیلاب و تغذیه آبخوان منطقه، جلوگیری از بروز خشکسالی و کمک به اقتصاد بهره برداران منطقه، و ترویج طرح‌های مشارکت مردمی در استان فارس از جمله اهداف ساخت این طرح‌ها دانست.

خفر از شهرستان‌های مرکزی استان فارس است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: آبخیزداری ، کلنگ زنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار