مدیر امور باغبانی استان کردستان گفت:استان کردستان به واسطه طبیعت کوهستانی و بکرومیزان بارندگی های مناسب مستعد کشت گیاهان دارویی است.

زاهد حاجی‌میرزایی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت:شرایط زراعی کردستان برای کشت گیاهان دارویی بسیارمستعد است ودرحال حاضر ۱۳ نوع گیاه دارویی در یک هزار هکتار از زمین‌های این استان کشت می‌شود.

وی افزود: زعفران، گل محمدی، بیدمشک، آویشن، آویشن شیرازی، سیاه دانه، نعناع فلفل و نعاع از جمله گیاهیان دارویی کشت شده در این استان است.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه کشت این گیاهان از پاییز آغاز می‌شود، گفت: سازمان جهاد کشاورزی در این راستا علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای تامین بذر و پیاز مورد نیاز بهره برداران، آموزش مدیریت کاشت، داشت و برداشت را نیز عهده دار شده است.

وی افزود: این گیاهان با نیاز کم آب در شهرستان‌های شرقی از جمله قروه، دهگلان و بیجار و در بخش غربی نیز گیاهان با نیاز بیشتر به آب در شهرستان‌های شرقی استان است.

مدیر امور باغبانی استان کردستان بابیان اینکه کشت زعفران نیازآبی کمی دارد، گفت:بخش عمده زعفران در شهرستان‌های بیجار، دهگلان وسروآبادکشت می‌شود.

وی گفت:بیشترین گیاهان دارویی کشت شده در این استان مربوط به زعفرا، گل محمدی، نسترن وسماق است.

حاجی میرزایی اظهار داشت: اسانس گیری، فراوری محصولات و ایجاد زنجیره تولید از برنامه‌های محوری سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان است.

مدیر امور باغبانی استان کردستان درپایان گفت:درحال حاضر بیش از ۱۸۰ نفر در زمینه گیاهان دارویی دراستان فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.