طهرانچی گفت: ما برای ایجاد شفافیت، برای اولین بار حسابرسی مستقل خارج از دانشگاه آزاد را راه‌اندازی کردیم و حسابرسی مالی به صورت مستقل انجام می‌شود.

طهرانچیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه پنج، اظهار کرد: تا قبل از تحویل گرفتن دانشگاه آزاد به عنوان مدیریت این مجموعه توسط من هیچ یک از ۵۲۸ واحد و آموزشکده‌ها یک نظام آی‌تی مستقل نداشتند و برنامه آموزشی مالی هر یک از واحدهای دانشگاهی جداگانه بود و متاسفانه باید بگویم که هیچ یکپارچگی بین واحدهای دانشگاه آزاد وجود نداشت.
 
او ادامه داد: متاسفانه رئیسان دانشگاه‌ها و واحدهای آموزشی نمی‌دانستند که چه مقدار پول به حساب دانشگاه واریز یا از آن برداشت می‌شود.
 
طهرانچی تاکید کرد: یک نقلی مطرح شده است مبنی بر اینکه قبل از تحویل گرفتن دانشگاه آزاد هنگامی که نماینده بانک برای قراردادی به سراغ دانشگاه آزاد آمده بود، متأسفانه رئیس دانشگاه از یک سوم پول موجود در حساب‌های بانکی مطلع بود؛ در صورتی که بانک می‌دانست حدود سه برابر این مبلغ، پول دانشگاه آزاد واحد مربوطه در بانک است. ما برای ایجاد شفافیت، برای اولین بار حسابرسی مستقل خارج از دانشگاه آزاد را راه‌اندازی کردیم و حسابرسی مالی به صورت مستقل انجام می‌شود.
 
طهرانچی ادامه داد: در مقاطعی از تاریخ، دانشگاه آزاد پشتوانه فتنه‌ها و مشکلات در کشور بود و ما برای شفافیت، حسابرسی مستقل از واحدهای دانشگاهی را آغاز می‌کنیم.
 
او گفت: بعد از تکمیل زیرساخت‌ها در سال جاری پس از تکمیل نرم‌افزار بعد از رسیدن شفافیت، اسناد در اختیار عموم قرار می‌گیرد زیرا معتقدم که وقتی شفافیت وجود داشته باشد هیچ مانعی برای انتشار اسناد مالی دیده نمی‌شود.
 
طهرانچی یادآوری کرد: زمان تحویل مدیریت دانشکاه به اینجانب واحد آکسفورد سند مالی نداشت و اسناد مالی قبل از سال ۸۹ واحد آموزشی امارات نیزموجود نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
ایشان چرا سامانه شفافیت حقوق و مزایای مدیران فعلی دانشگاه آزاد راه اندازی نمیکند ؟؟