رئیس دانشگاه آزاد گفت: طرح پایش وارد فاز علمیاتی خود شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در مراسم هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد که صبح امروز در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان برگزار شد. اظهار کرد: سندی وجود دارد به نام سند دانشگاه اسلامی که راهبرد‌هایی دارد.

او در ادامه گفت: این راهبرد‌های پژوهشی، مسئله گرا نیاز محور و ماموریت محور هستند که در تمامی عرصه‌ها قابل اجرا هستند.

طهرانچی افزود: هم علم پژوهش دارد و هم فناوری، همانطور که علم و ترویج، علم و آموزش و علم و کاربرد هم داریم علم و پژوهش هم داریم پس پژوهش یک طیف است.

او تاکید کرد: پژوهش از نظریه پردازی شروع می‌شود و در نهایت به کاربرد‌های اقتصادی و اجتماعی ختم می‌شود. پژوهش در کاربرد علم نقش آفرینی می‌کند و پژوهش فناورانه مقدمه تولید فناوری است.

طهرانچی با بیان اینکه پژوهش خلاقانه محور اصلی استاد است، گفت:پژوهش تحصیلات تکمیلی با دانشجو و در پژوهش فناوری، محصولات فناورانه است.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: ما در دانشگاه در وهله اول پژوهش‌ها را تفکیک کردیم به طوری که پژوهش نظریه پرداز را به پژوهشگاه و پژوهش تحصیلات تکمیلی را به معاونت موضوعی سپردیم تا امورات پژوهشی به درستی صورت بگیرد.

تفکیک امور پژوهشی، بزرگترین اقدام دانشگاه آزاد

او گفت: طی یک سال اخیر بزرگترین اقدام دانشگاه آزاد، تفکیک امورات پژوهشی بوده است؛ همچنین ساماندهی نظم موضوعات پژوهشی و رساله و پایان نامه‌ها با تاکید بر پیوستگی آموزش و پژوهش و فرآیند راهنمای کارآمد جهت رفع نیاز مادی و معنوی جامعه صورت گرفته است.

طهرانچی گفت: افتخار داریم که طرح پایش وارد فاز عملیاتی و پژوهش‌ها در کل کشور راه اندازی شد، به طوری که از هفته پیش دانشجویان مبتنی بر نظام موضوعات شروع به کار کردند.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: در امور مالی (انضباط بخشی، روانسازی و شفافیت) در امور آموزشی (کیفی گرایی مهارت محوری و کارآمد سازی) در امور پژوهشی (مسئله گرایی، نیاز محوری، ماموریت گرایی) در امور فناورانه (ثروت آفرینی و اشتغال‌زایی) در امور فرهنگی (تربیت نسل تراز انقلاب) در امور مدیریتی (مشارکت جویی و تکیه بر خرد جامعه) گام جدی برداشته ایم.

او بیان کرد: پژوهشگران دانشگاه آزاد، پژوهشگران برجسته‌ای هستند؛ اگر وزارت علوم که خود را متصدی پژوهش می‌داند به آن توجه نکند، خود را محروم کرده است. همانطور که در انتخاب دانشجوی نمونه کشوری و یا در انتخاب استاد نمونه توجه داریم باید به این دانشجویان نیز توجه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار