امشب لیورپول میهمان تاتنهام است.

مورینیو ترمز تیم کلوپ را می‌کشد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، لیورپول این روز‌ها در بهترین شرایط ممکن تاریخ ۱۳۱‌ساله این باشگاه قرار دارد و برای هر تیمی یک رقیب بزرگ به شمار می‌رود. ۲۰ پیروزی از ۲۱ بازی فصل جاری لیگ برتر انگلیس آن‌ها را به رویای دست‌یابی به قهرمانی نزدیک کرده، اما لیورپول رقیبی را پیش‌رو دارد که پیش از این یک‌بار جشن قهرمانی‌شان را خراب کرده بود. چه مربی دیگری بجز خوزه مورینیو در راه لیورپول و تکه‌ای از تاریخ فوق‌العاده‌ای که می‌تواند روز شنبه به آن دست یابد، ایستاده است؟ مورینیو رکورد خارق‌العاده‌ای از لحاظ رویارویی با لیورپول در دوران سرمربیگری‌اش دارد. سرمربی پرتغالی ۲۸ بار در طول سال‌های اخیر با سرخ‌ها روبه‌رو شده و با هیچ تیمی به این اندازه رویارویی نداشته است. در این حین مورینیو تنها ۷ مرتبه مقابل این تیم شکست خورده و در ۱۷ رویارویی او با لیورپول که در چارچوب مسابقات لیگ برتر انگلیس بوده، تنها ۳ بار با باخت میدان را ترک کرده است. اگر لیورپول امشب برنده از زمین خارج شود، آن‌ها به بهترین فرم نسبت به ۹ فصل قبلی می‌رسند، اما کلوپ بار‌ها تاکید کرده که سوابق و رکورد‌ها برای او معنایی ندارد. با این حال کاملا مشخص است که سرمربی آلمانی به جامی چشم دوخته که آخرین بار در سال ۱۹۹۰ برای لیورپول به دست آمده و او می‌تواند در سومین سال حضور روی نیمکت این تیم نوزدهمین جام قهرمانی در انگلیس را به هوادارانش هدیه کند. لیورپول با عبور از تقویم پرفشار سال ۲۰۱۹، در سال جدید میلادی هم عملکرد مثبتش را ادامه داده و بعد از برتری خانگی مقابل شفیلدیونایتد در مرحله سوم جام حذفی هم با تیمی جوان اورتون را شکست داده‌اند. آمار و ارقام لیورپول زمانی خطرناک می‌شود که بدانید آن‌ها در ۲۹ بازی اخیر در لیگ برتر انگلیس ۲۸ پیروزی داشته‌اند، برای ۳۷ مسابقه شکست‌ناپذیر بوده، در ۲۹ مسابقه پیاپی موفق به گلزنی شده‌اند و دروازه‌بانان لیورپول در فصل جاری تنها ۱۴ گل دریافت کرده‌اند.

این آمار برای تاتنهام به شدت نگران‌کننده است، چرا‌که آن‌ها طی ۱۲ مسابقه تحت هدایت مورینیو تنها در یک بازی گل نخورده‌اند. از دست دادن هری کین پیش از بازی بزرگ امشب برای تاتنهام دردناک است، اما کمتر سرمربی مانند مورینیو می‎‌تواند برنامه‌های لیورپول را مختل کند. مورینیو یکی از معدود سرمربیانی است که روند فعلی لیورپول را در انگلیس با چلسی در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ با کسب ۵۸ امتیاز از ۲۱ بازی تجربه کرده و حالا طرفداران تاتنهام امیدوار هستند تا سرمربی سابق رئال‌مادرید به آن‌ها راه متوقف کردن لیورپول را نشان بدهند. برخلاف تیم کلوپ، تاتنهام با فرم ایده‌آلی به این مسابقه نرسیده و تیم تحت هدایت آقای خاص تنها یک بازی از ۵ مسابقه گذشته را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است.

در آخرین مسابقه از لیگ برتر انگلیس آن‌ها یک- صفر برابر ساوتهمپتون شکست را پذیرفتند و هری کین را به علت مصدومیت برای مدت طولانی از دست دادند. در حال حاضر تاتنهام با اختلاف ۶ امتیازی از رده چهارم جدول رده‌بندی ایستاده است. با این وجود اسپرز در این فصل ۲ بازی متوالی شکست نخورده در‌حالی که فرم نتایج آن‌ها در مسابقات خانگی قابل توجه است: ۴ پیروزی از ۵ مسابقه زیرنظر مورینیو که تنها شکست‌شان برابر چلسی با فرانک لمپارد بود. با صرف‌نظر از آمار آن‌ها اکنون خود را در معرض عدم پیروزی طی ۴ مسابقه پیاپی در تمامی رقابت‌ها می‌بینند که آخرین را در نوامبر ۲۰۱۶ آن را تجربه کرده بودند.

اخبار دو تیم
بعد از تایید پارگی همسترینگ هری کین، مهاجم تاتنهام به صورت قطعی برای مدت طولانی از میادین دور خواهد بود. اگرچه بازگشت سون هیونگ مین بعد از محرومیت برای تاتنهام دلگرم‌کننده خواهد بود. اندومبله، موسی سیسوکو، هوگو لوریس، دنی رز و بن دیویس دیگر بازیکنان تاتنهام هستند که وضعیت آن‌ها برای حضور در این مسابقه هنوز مشخص نیست. در طرف مقابل نیز جیمز میلنر یکی از غایبان بازی مقابل اورتون بود که پیش‌بینی می‌شود همچنان از ترکیب دور باشد.

ترکیب احتمالی
تاتنهام: گازانیگا، سانچز، آلدرویرلد، فرتونگن، آئوریر، آلی، وینکس، اریکسن، سون، سسنیون، مورا
لیورپول: آلیسون، آرنولد، گومز، فن‌دایک، رابرتسون، چمبرلین، هندرسون، واینالدوم، صلاح، فیرمینو، مانه

منبع:خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.