دستگاه تصفیه روغن صنعتی ساخت شرکت ALFA-LAVAL با همکاری گروه‌های تخصصی تعمیرات ماشینری- برق و ابزار دقیق در شرکت پالایش نفت اصفهان به روز رسانی و بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد نوری رییس نگهداری وتعمیرات ابزار دقیق این واحد پالایش نفت اصفهان گفت: با تکیه بر نیروی داخلی متخصص دستگاه تصفیه روغن صنعتی ساخت شرکت ALFA-LAVAL با همکاری گروه‌های تخصصی تعمیرات ماشینری- برق و ابزار دقیق در شرکت پالایش نفت اصفهان به روز رسانی و بهره برداری شد.

احمد نوری افزود: دستگاهی که در سایه تحریم‌های ظالمانه، خرید خارجی آن با قیمت میلیاردی امکان پذیر نبود اکنون با تلاش و پشتکار کارشناسان این شرکت و به سرپرستی فرشاد شمس مهندس اداره تعمیرات ونگهداری ابزاردقیق سامانه کنترل آن به روز رسانی شده است.

سرپرست این طرح هم گفت: دستگاه تصفیه روغن به روز شده دارای قابلیت حذف ذرات جامد، آب آزاد و محلول موجود در روغن به صورت دوره‌ای برای تصفیه روغن‌های نو و یا درحال کار و بازیافتی و جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات در عین حال ویژه تمیز نگه داشتن روغن گردشی است.

فرشاد شمس، مدت زمان برنامه نویسی و نصب سامانه کنترل جدید را برای هرکدام از سانتریفیوژ‌ها حدود پنج ماه برشمرد و افزود: با بهره گیری از این دستگاه مقدار رطوبت به کمتر از PPM۱۰۰ رسیده همچنین آلاینده‌ها حذف و روغن تمیز هم ارتقاء می‌یابد.

قابلیت تصفیه مخازن روانکار به ظرفیت ۴۰ هزار لیتر روغن در روز است و درصورتیکه قیمت ۲۲۰ لیتر روغن حدود ۴۰ میلیون ریال برآورد شود، قابلیت صرفه جویی ماهانه بیش از ۲۷ میلیارد ریال برای این شرکت فراهم وعلاوه براین از خرید روغن‌های قابل تصفیه بی نیاز می‌شود.

شرکت پالایش نفت اصفهان هم اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.