انجام بیش از ۳ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های تولیدی

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان گفت: ۳ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی از کارگاه های تولیدی در خراسان جنوبی انجام شده است.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در ۹ ماهه  امسال  حوادث کار  کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

او افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه تعداد ۳۲ مورد حادثه کار در استان اتفاق افتاده است که این آمار در ۹ ماهه سال گذشته ۴۰ مورد گزارش شده است.

اشرفی بابیان اینکه تعداد حوادث فوتی در ۹ ماهه  امسال، ۶ مورد بوده است اظهار کرد:  در ۹ ماهه سال گذشته ۴ مورد؛ که متاسفانه حوادث منجر به فوت در این مدت ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان افزود: در راستای تحقق اهداف فصل چهارم قانون کار (حفاظت فنی و بهداشت کار) و بمنظور نظارت برحسن اجرای قانون کار و ضوابط مربوط به حفاظت فنی و آیین نامه‌های ایمنی مرتبط، ۳ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان در سال ۹ ماهه امسال انجام گرفته است.

او ادامه داد: از این تعداد هراز و۸۹۹ مورد بازرسی ادواری و ۱۵۱۵ مورد بازرسی موردی بوده است.

 اشرفی خاطر اظهار کرد: با توجه به ضرورت موضوع در زمینه ارتقای ایمنی در دو بخش ساختمان و معدن برنامه زمانبندی بازرسی از کارگاه‌ها گنجانده شد به طوری که از مجموع بازرسی‌های انجام شده؛ ۹۷۱ مورد بازرسی مربوط به کارگاه‌های پر خطر استان بوده است.

او  از حضور ۷۵ مسئول ایمنی در کارگاه‌ها و ۸ بازرس کار در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به پراکندگی کارگاه‌ها و فعالیت ۱۱ هزار و۷۷۰  کارگاه در سطح استان و محدودیت بازرسان کار به لحاظ بعد کمی بایستی کارگران و کارفرمایان به مقوله ایمنی در کارگاه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.