دامپزشکی خراسان جنوبی در پی شیوع بیماری تب برفکی اطلاعیه ای صادر کرد.

اطلاعیه دامپزشکی در خصوص بیماری تب برفکیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با توجه به وقوع بیماری تب برفکی در برخی استان‌های کشوربه خصوص شیوع بیماری تب برفکی این اطلاعیه صادر شد.
 
جهت اطلاع رسانی و تاکید به دامداران استان  در خصوص رعایت شرایط بهداشتی و امنیت زیستی در دامداری‌ها و نیز لزوم انجام واکسیناسیون به منظور کاهش مخاطرات احتمالی این بیماری  رعایت نکات زیرضروری است:

-ممنوعیت ورود دام ازشعاع کانونی بیماری تب برفکی

-حمل و نقل دام، کود و فرآورده‌های خام دامی در داخل و خارج استان با مجوز‌های دامپزشکی صورت پذیرد و با متخلفین برخورد قانونی انجام گیرد.

-جلوگیری از رفت و آمد دلالان و واسطه گران به محوطه دامداری

-رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی - قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی

-همکاری اتحادیه دامداران، شرکت‌های تعاونی دامداران شهرستانها، دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا برای اطلاع رسانی در خصوص همکاری با اکیپ‌های عملیاتی شبکه‌های دامپزشکی

-حتی المقدور از تردد بی مورد در میادین دام خودداری کنید و از خرید دام‌های بی هویت از این مراکز پرهیز کنید.

-ضمن فعال کردن حوضچه ضدعفونی مبادی ورودی و خروجی دامداری ها، کارخانجات خوراک، کشتارگاه‌ها و میادین خرید وفروش دام با سطح مناسب حاوی آب و ماده ضد عفونی (ترجیحا هیدروکسید سدیم ۲ درصد یا فرمالین ۵ درصد) نسبت به ضد عفونی کامل ودقیق وسایل نقلیه نظیر خودرو‌های حمل شیر، علوفه و کود که الزام ورود به واحد را دارند اقدام شود.

-تعبیه محل تعویض لباس و چکمه و ابزار کارو استحمام (دوش) در ابتدای محوطه ورودی دامداری و کلیه افراد در ورود و خروج (اکیپ‌های مایه کوبی، دامپزشکان فارم، مسئولین بهداشتی، ماموران تلقیح مصنوعی، ماموران بیمه و رکوردگیری شیر، صاحب دامداری و ...) موظف به تعویض لباس و دوش گرفتن می‌باشند.

- اطلاع رسانی سریع و به موقع بیماری‌های دامی، به دامپزشکی شهرستان، موجب کنترل به موقع بیماری و جلوگیری از گسترش آن به دامداری‌های مجاور خواهد شد.
 
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.