فرماندار کنارک گفت: ۷۰ درصد ماهیان صنعتی این شهرستان به صورت خام خارج می‌شوند که برای فراوری زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار را در منطقه فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدالدین یوسفی فرماندار کنارک اظهار داشت: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان کشور است و شهرستان کنارک ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال دارد.

او افزود: در نشست کمیته تخصصی اشتغال طرح‌های بزرگی با هدف‌گذاری بالا و اشتغال‌زایی قابل توجه در کنارک پیش‌بینی شده که برخی از این طرح‌ها در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده است.

فرماندار کنارک گفت:با توجه به ظرفیت خالی شهرستان در برخی بخش‌های اقتصادی انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به شناسایی این ظرفیت‌ها و معرفی آن به سرمایه‌گذاران اقدام کنند.

اوادامه داد: مسوولان تلاش کنند تا خوشه‌های صنعتی بویژه در بخش صید و صیادی و ماهیان صنعتی تکمیل شود تا با فرآوری، عمل‌آوری و تبدیل ماهیان به فیله تعداد اشتغال را افزایش دهیم.

یوسفی اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید هدفمند بوده و مناسب با ظرفیت منطقه باشد و با توجه به نیاز شهرستان نیروی ماهر و متخصص به منظور به کارگیری در واحد‌های مختلف تولیدی و خدماتی تربیت شوند.

او تاکید کرد: بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات بویژه اخذ ضمانت‌ها با متقاضیان طرح‌ها همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

فرماندار کنارک گفت: این شهرستان با ۲۰۰ کیلومتر مرز آبی و وجود بنادر صیادی نقش مهمی در تولید انواع آبزیان (ماهی و میگو) دارد.

او اظهار داشت: ظرفیت‌های بخش شیلات کنارک باید معرفی و بیان چالش‌ها، نقاط ضعف و قوت این صنعت و همچنین موانع پیشرو می‌تواند در افزایش اشتغال و توسعه این منطقه کمک کند.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار