استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از مرکز بازسازی و حفاظت ذخایر ژنتیکی آبزیان در کنار مخازن چاه نیمه و همچنین از مرکز تحقیقات و به گزینی گاو در شهرستان ذهک بازدید کردند.

بازدید استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر زهکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد صادق معتمدی  استاندار خراسان جنوبی در حاشیه  بازدید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر زهک گفت: تفاهم نامه‌ای بین دو استان فی مابین سازمان‌های جهادکشاورزی و ادارات کل شیلات استان چند ماه قبل منعقد شده که بر اساس آن تفاهم نامه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۰۰ هزار انواع بچه ماهی منتقل و بین پرورش دهندگان و آبزی پروران استان توزیع شده است.

محمد صادق معتمدی افزود: بر اساس این تفاهم نامه قرار است سال آینده یک میلیون بچه ماهی دیگر به خراسان جنوبی منتقل شود.

همچنین در این  بازدید موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان هم به ظرفیت بالای استان خصوصا در بحث آبزی پروری و تحقیقات اشاره داشت و افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای دو اداره کل شیلات است که ۷۰ درصد تن ماهیان کشور و همچنین ۳۷ درصد ماهیان کشور در حوزه آب‌های آزاد این استان قرار دارد.

موهبتی تصریح کرد :در خصوص آب‌های داخلی این استان حدود ۳ هزار واحد پرورش ماهی با استخر‌های بتونی و خاکی را دارست که سالانه مقدار ۴ هزار تن تولید دارد.

او  گفت: ظرفیت استان در حوزه تحقیقات ظرفیت بسیار خوب و بالایی ست که قطعا همکاری‌های دو جانبه بین استان‌ها آینده درخشان و قابل توسعه‌ای برای تمامی عرصه‌ها خصوصا زیر ساخت‌های اثر بخشی را برای بخش خصوصی فراهم میکند. 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار