مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم از استخدام ۱۵۰ پرستار در قم تا اسفند ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حمیدی،مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم که دیشب میهمان تلفنی برنامه گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز قم بود،گفت: امسال ۱۵۰ پرستار تا اسفند ماه در حوزه بهداشت و درمان استان مشغول به کار می‌شوند.

او افزود:تعداد تخت‌های فعال را ۱۳۷۰ و تعداد تخت‌های ستاره دار را ۴۷۰ تخت اعلام کرد و گفت: بر اساس استاندارد‌های جهانی باید به ازای هرتخت بیمارستانی، ۱/۵ پرستار وجود داشته باشد درحالیکه این میزان در قم (۱/۱) یک و یک و دهم است.

حمیدی از تصمیم وزارت بهداشت برای استخدام ۹۵۰۰ پرستار تا اسفند ماه امسال در سراسر کشور خبر داد و افزود: قرار است از این تعداد، ۱۵۰ پرستار به استان قم اختصاص یابد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در حال حاضر کمبود پرستار قم با اضافه کاری اجباری پرستاران موجود جبران می‌شود چرا که، در غیر این صورت بیماران آسیب خواهند دید.

طریقی رئیس سازمان نظام پرستاری استان نیز که در این برنامه حاضر بود، از اضافه کار اجباری پرستاران انتقاد کرد و گفت: این مسئله موجب آسیب جدی به پرستاران می‌شود و باید به نحوی این مشکل بر طرف شود.

او افزود: این سازمان نیز از طریق مکاتبه با وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس برای حل این مشکل وارد شده است.

تخت ستاره دار به تخت‌هایی گفته می‌شود که بیمار (مانند بیماران دیالیزی) کمتر از ۶ ساعت در آن بستری می‌شود که برای آن پرستار در نظر گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.