سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: ۳ شکارچی غیرمجاز توسط محیط بانان این استان دستگیر شدند.

شکارچیان متخلف در دام محیط بانان استان زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرشدی سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: در حین گشت و کنترل مشترک مامورین حفاظت محیط زیست شهرستان‌های ابهر و خرمدره در حوزه استحفاظی،  اراضی روستای قروه  موفق به دستگیری سه  متخلف به جرم شروع به شکار غیر مجاز در ساعات ممنوعه و بدون تحصیل مجوز شکار شدند.
 
او افزود: از این شکارچیان یک قبضه سلاح شکاری پنج تیر نیمه اتوماتیک کالیبر ۱۲ به انضمام ۶ تیر فشنگ ساچمه، یک دستگاه پروژکتور، دو عدد چراغ هدایت و یک قبضه چاقو کشف و ضبط شد.
 
این مقام مسئول پرونده متخلفین جهت پیگیری قضایی به دادگستری شهرستان ابهر ارسال شد ضمنا از متخلفین جمعا ۹ میلیون ریال (نفری ۳ میلیون ریال) جریمه اخذ و به حساب محیط زیست واریز شد.
 
مرشدی گفت: ماموران یگان حفاظت در صورت مشاهده شکارچیان خاطی با آنان بر اساس قانون و مقررات برخورد خواهند کرد و هیچ اغماضی هم درکار نخواهد بود.

او ادامه داد :پناهگاه حیات وحش انگوران به صورت مدام پایش می‌شود و در واقع با رصد مستمر محیط بانان، این پناهگاه برای شکارچیان متخلف امن نیست.
 
انتهای پیام/ن
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.