معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی بهره‌برداری از معادن برای امسال ۱۰ میلیارد دلار مواد معدنی و صنایع معدنی از طریق صادرات بوده است.

صادرات معدنی کشور تا پایان سال به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،جعفر سرقینی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه جلسه مشترک شورای عالی معادن کشور و شورای معادن استان زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: قانون برای معادن، حقوق دولتی تعیین تکلیف کرده و تشخیص میزان آن را بر اساس مواد معدنی، معادن و استان‌های مختلف به شورای عالی معادن کشور سپرده است.

او  افزود: شورای عالی معادن نیز همه‌ساله، حقوق دولتی معادن مختلف را اعلام می‌کند که وصول آن حق دولت است.

سرقینی با بیان اینکه نگاه دولت فقط اخذ حقوق دولتی و آن هم با ارقام پایین نیست، خاطرنشان کرد: هدف دولت از دریافت حقوق معادن، توسعه مناطق محروم بوده و نگاه اصلی در کنار توسعه مناطق، ایجاد اشتغال و تامین نیاز‌های داخل کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اغلب سلب صلاحیت از بهره‎برداری معادن دلایل زیست محیطی دارد، اضافه کرد: در این حوزه جدی وارد عمل شده‌ایم و برخوردها بدون اغماض است، یعنی اگر کسی تخلفی در بخش منابع طبیعی و یا محیط زیست انجام دهد، برخوردهای لازم انجام می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از وظایف بازرسان ما و نظام مهندسی معدن در استان‌ها و کشور این است که عملیات بهره‌بردار را بر موازین قانون معادن و سایر قوانین منطبق کنند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.