رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از حضور یک روانشناس در هر یک از فدراسیون‌های ۵۳ گانه کشور حمایت می کنم و این موضوع باید عملی شود.

صالحی امیری: از حضور روانشناس در فدراسیون‌های ورزشی حمایت می‌کنمبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشست روانشناسان و ورزش حرفه‌ای گفت: ما امروز به همان میزان که به امر تخصصی مربی، سرمربی و کادر فنی نیاز داریم، همان اندازه نیز به روانشناس نیازمندیم. من در عجب هستم که چرا به این حد از روانشناسان دور شده و استفاده نکرده ایم.

او افزود: به عنوان کسی که ۴ دهه سابقه کار در ایران دارم میگویم یکی از چالش‌های مردم این کشور ندانستن مسیر زندگی و کمک نگرفتن از روانشناسان است.

صالحی امیری گفت: ما اسیر نقد هستیم و مردم توسعه را در کشورمان ندیده اند. باید مسیر نقد و توسعه از هم جدا شود، در غیر این صورت تا ۱۰۰ سال دیگر هم این وضعیت را خواهیم داشت.

او ادامه داد: در ایران با پدیده فقر و چالش‌های بنیادی رو به رو هستیم چراکه از توسعه انسانی مسیر پیشرفت را آغاز نکرده ایم.

صالحی امیری پیش از منابع نفتی عسلویه و مسجد سلیمان و منابع نفتی جنوبی، باید وابسته به انسان‌هایی باشیم که در حال پیشرفت هستند نه منابع زیست محیطی کشور.

صالحی امیری درباره با دومین چالش مردم امروزی در زندگی و ورزش حرفه‌ای گفت: بیش از ۴۰ درصد مردم از دارو‌های روان بخش استفاده می‌کنند و این موضوع یک چالش است.

او گفت: در حوزه روانشناختی ورزشی ما دچار مشکل هستیم، برای مثال مارال مردانی در مسابقات ریو با مشکلی مواجه شد که مسئولین برگزاری مسابقات نگذاشتند که با حجاب رقابت کند و این موضوع سبب شد تا تمام آرمان‌های این فرد از بین رفته و دچار مشکل روانشناختی درست قبل از مسابقات شود.

امیری در ادامه افزود: من از حضور یک روانشناس در هر یک از فدراسیون‌های ۵۳ گانه کشور حمایت می کنم و این موضوع باید عملی شود. درباره با مسائل مالی برای حضور روانشناس هم هیچ فدراسیونی مشکل نخواهد داشت و من این هزینه را تقبل خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار