مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن میگو با انجام نظارت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مرتضی بحرانی مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه از این میزان ۱۲ هزار و ۸۵۹ تن میگوی پرورشی منجمد بوده است، بیان کرد:مقصد صادرات میگوی بوشهر کشور‌های ویتنام، هنگ کنگ، امارات، انگلیس، اسپانیا، عمان، لبنان، مالزی، هنگ کنگ، چین و تایلند بوده است.

او همچنین با اشاره به صادرات میگو تازه، افزود: ۷۷۱ تن میگوی تازه نیز به مقصد کشور‌های قطر و امارات متحده عربی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر هچنین بر نظارت‌های بهداشتی بر روند صادرات این محصول تاکید کرد و افزود: ۷۲۷ فقره گواهی بهداشتی بین المللی برای صادرات میگو از استان به سایر نقاط دنیا صادر شده است.

بحرانی گفت: ۵۴۲ مورد آزمایش PCR بر روی میگو‌های پرورشی انجام گرفته که از هزار و ۳۳۰ نمونه ارسالی به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی، ۲۵ هزار و ۳۴۰ مورد آزمایش میکروبی و هزار و ۳۳۰ آزمایش شیمیایی انجام گرفت.

او بیان کرد: روند فرآوری میگو‌های پرورشی همچنان ادامه دارد و در همین زمینه اداره کل دامپزشکی استان بوشهر تعامل و همکاری قانونی در زمینه‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای برای تسهیل امور صادرات محموله‌ها با صادرکنندگان خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.