مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی محصولات تولیدی زیر پوشش این دانشگاه دارای نشانگر رنگی تغذیه راهنمای سریع برای انتخاب غذای سالم است.

محصولات تولیدی سیستان و بلوچستان نشانگر رنگی تغذیه دارندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مریم بیگمی مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت:محصوت تولیدی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۱۱۸ محصول است که از این تعداد، مطابق دستورالعمل کشوری ۸۴ محصول مشمول درج نشانگر رنگی می‌شدند که هم‌اینک تمامی این محصولات واجد نشانگر رنگی هستند.

او با تاکید بر اینکه نشانگر رنگی جزیی از برچسب محصول و نصب آن بصورت برچسب جداگانه ممنوع است، افزود: واحد‌های تولیدی موادغذایی و آشامیدنی ملزم هستند نشانگر رنگی را بر روی برچسب محصول و در بزرگترین سطح قابل مشاهده آن طراحی و چاپ کنند و واحد‌های تولیدی اجازه توزیع فرآورده مشمولی که فاقد نشانگر رنگی باشد را ندارند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مطابق دستورالعمل ابلاغی، تمامی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی مشمول که از سازمان غذا و دارو مجوز واردات دریافت کرده‌اند ملزم به درج نشانگر رنگی هستند.

او  بیان کرد: درج نشانگر رنگی بر روی فرآورده‌هایی مانند شکر، قند، نمک، آب، روغن و فرآورده‌های فله‌ای که در صنعت و یا صنف دیگری به عنوان ماده اولیه کاربرد دارند، ممنوع است.

بیگمی گفت: در این نشانگر تلاش شده تا با استفاده از رنگ‌های قرمز، نارنجی و سبز و درج میزان قند، نمک و اسید‌های چرب غیراشباع در یک حجم مشخص و قابل فهم از محصول، به مصرف کننده در انتخاب سریع وآگاهانه ماده غذایی کمک شود.

او افزود: در چارچوب برنامه‌های طرح تحول سلامت و سیاست‌های وزارت بهداشت در خصوص اطلاع رسانی و افزایش فرهنگ مصرف کنندگان موادغذایی و آشامیدنی، سازمان غذا و دارو اقدام به تدوین دستورالعمل درج نشانگر رنگی تغذیه‌ای بر روی محصولات غذایی و آشامیدنی کرده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار