نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سلامت ضروری‌‎ترین نیاز جامعه است که در این بین پرستاران نقش بسیار مهمی در تحقق این امر دارند.

پرستاران نقش مهمی در سلامت جامعه دارندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در همایش روز پرستار که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، ضمن تبریک روز پرستار، اظهار داشت: حضرت زینب (س) نقش بزرگی را در تاریخ اسلام ایفا کرد به طوریکه بقای اسلام به برکت نهضت عاشورا و تلاش‌های این حضرت بوده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: حضرت زینب (س) می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای مردان و زنان در تمام بخش‌های زندگی باشد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: فعالیتی که جامعه پرستاری به صورت خاص و پزشکی به صورت عام در جامعه انجام‌می‌دهند، حفظ سلامت جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهار داشت: همان‌طور که پرستاری و پزشکی جایگاهی مهم و حساس دارد به همان اندازه مسوولیت بیشتری نیز بر دوش این عزیزان است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به مشکلات و کمبود‌های موجود بویژه نیروی انسانی در حوزه سلامت استان، جامعه پرستاری این منطقه نسبت به سایر نقاط کشور وظیفه بیشتری را بر عهده دارند و باید قدردان زحمات آنان بود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: نگاه عارفانه حضرت زینب (س) الگوی رفتاری پرستاران بزرگوار است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: همدردی و دلسوزی از بیماران موجب برکات بی شائبه معنوی در زندگی پرستاران خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهار داشت: پرستاران استان نقش بسزایی در مراقبت از بیماران ناشی از سوانح و حوادث بر عهده داشته و دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: تا چند سال آینده هزار و ۵۰۰ تخت به سرجمع تخت‌های بیمارستانی این دانشگاه افزوده خواهد شد.

سید محمد هاشمی شهری بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان به ازای هر تخت بیمارستانی ۹ دهم درصد پرستار وجود دارد که این نشان دهنده کمبود محسوس تیم پرستاری است.

او گفت:تا ۲ سال آینده از نظر تخت بیمارستانی با راه‌اندازی بیمارستان‌های جدید به میانگین کشوری نزدیک خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت:بر خود لازم می‌دانیم از خدمات همه‌ی پرستاران به عنوان یکی از حلقه نوثر درمان تقدیر کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار