فقیه ناظر بر امور حلال سازمان ملی استاندارد کشور، امروز در همایش استاندارد حلال و چالش‌های جهانی و وضع ایران در جهان در تبریز، از تسهیل شرایط صادرات برخی کالا‌های غذایی و بهداشتی با نشان حلال به کشور‌های مسلمان خبر داد.

تسهیل شرایط صادرات برخی کالا‌های غذایی و بهداشتی با نشان حلال به کشور‌های مسلمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آیت الله احمد مبلغی فقیه ناظر بر امور حلال سازمان ملی استاندارد کشور به بازدید‌های صورت گرفته از ۲ واحد تولیدی در تبریز اشاره کرد و گفت: در چهارچوب قانونی که وضع شده استاندارد مرجع گواهی حلال باشد، از واحد‌های تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی که متقاضی دریافت این نشان هستند بازدید‌هایی صورت می‌گیرد و اگر نتیجه مثبت باشد، گواهینامه حلال به واحد‌های تولیدی اعطا می‌شود.

او مهمترین مزیت داشتن گواهینامه حلال را تسهیل در صادرات محصولات دانست و گفت: این تنها گواهی حلال است که رسمیت دارد و برای اسمیک که مربوط به کشور‌های اسلامی است اعتبار دارد.

فرشی مدیر کل استاندارد آذربایجان شرقی نیز گفت: دوره استاندارد حلال امروز با هدف آشنایی مسئولان واحد‌های تولیدی با فرایند و نحوه صدور نشان حلال و نحوه کنترل کیفی واحد‌های تولیدی در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.