مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور بیش از چهار هزار کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر در استان خبرداد.

صدور بیش از چهار هزار کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومیایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: چهار هزار و ۶۳ کارت سلامت در هشت ماهه سال جاری برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان صادر  شد.

ایوب کرد با بیان اینکه در حال حاضر ۵ مرکز تخصصی طب کار در استان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و ... جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می‌شود.

او  ادامه داد: با توجه به الزامی بودن داشتن کارت هوشمند برای فعالیت حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده ای، اخذ کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور محسوب می‌شود.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیشترین کارت سلامت صادر شده این مدت با سه هزار و ۳۱۵ مورد به ناوگان باری و ۷۴۸ به رانندگان مسافری اختصاص دارد که صدور آن این مدت نسبت به مدت مشابه رشد ۲۹ درصدی در حوزه باری و ۲۴ درصدی در حوزه مسافری را نشان می‌دهد.

او  بیان کرد: رانندگان ناوگان باری و مسافری سیستان و بلوچستان برای اخذ کارت سلامت باید با در دست داشتن صرفا معرفی نامه انجمن‌های مربوطه، به مراکز صدور کارت سلامت رانندگان استان واقع در شهر زاهدان، سراوان، ایرانشهر و چابهار مراجعه نمایند.

کرد از صدور ۴۳۰ کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان مسافری و باری سیستان و بلوچستان در همین مدت خبر داد و افزود: همه رانندگانی که در حمل و نقل کالا و مسافر در جاده‌ها فعالیت دارند باید دارای کارت هوشمند فعال باشند چرا که صدور بارنامه و صورت وضعیت منوط به داشتن این کارت است و با توجه به ارتباط سیستمی کارت سلامت با کارت هوشمند، در صورت عدم اعتبار آن، کارت هوشمند راننده غیر فعال می‌گردد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: کارت هوشمند، کارتی با ضریب امنیتی بالا به شمار می‌رود که امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از فعالیت افراد صلاحیت به عنوان راننده بخش حمل و نقل عمومی را فراهم می‌کند.

کرد با بیان اینکه کارت‌های هوشمندی که اعتبار ندارند غیرفعال می‌شود، گفت: مدت اعتبار کارت هوشمند رانندگان از زمان صدور و یا تمدید یکسال است، رانندگان باید قبل از پایان یافتن اعتبار نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار