نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت:ابعاد عظمت کار ملت ایران در ۹ دی حفظ جمهوریت نظام و حفظ اسلامیت نظام بود که کار بزرگی است و باید آن را بزرگ داشته شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام امان الله علیمرادی امروز (دوشنبه ۹ دی) در مراسم ۹ دی شهرستان ریگان گفت: این روز از روز‌های بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تاریخ انقلاب ملت ما روز‌های بزرگ و برجسته‌ای مانند ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین، ۱۹ دی و ... داشته که یکی از این روز‌های برجسته، ممتاز، معنادار و بزرگ روز ۹ دی ماه است.

او با اشاره به اینکه این روز چه خصوصیتی و چه برجستگی و امتیازی دارد؟ بیان کرد: با دقت در حقیقت این روز می‌شود یک برگ برنده و یک نقطه امتیاز و برجستگی بلند را برای این روز درنظر بگیریم و آن این است که این ملت که خود را حافظ اسلام، حافظ انقلاب اسلامی، قدردان نظام اسلامی در همه صحنه‌ها آماده میدان حفاظت از انقلاب بوده است آن نقطه اوج و قله فداکاری این ملت در حفاظت از انقلاب در صیانت از نظام و در قدرشناسی از اسلام روز ۹ دی بوده است.

حجت الاسلام علیمرادی ادامه داد: برجستگی این روز در این است که این ملت برای همیشه تاریخ انقلاب، این برجستگی را به نمایش گذاشت و این ملت حافظ اسلام و انقلاب و قدران نعمت جمهوری اسلامی و نعمت رهبری، ولی فقیه است لذا برجستگی این روز این است و مشخصات، هویت و حقیقتی این روز دارد و کاری که در این روز رخ داد این حقیقت باید محفوظ بماند.

او با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های کار بزرگ ملت در این روز این بود که یک کار مردمی و ملی بود نه یک کار حزبی، جناحی و گرایشی، افزود: این ملت همه با هم و دست به دست هم دادند و یک حرکت ملی آفریدند بنابراین اگر بخواهیم مصداق روشنی برای این آیه کریمه بیان کنیم که می‌فرماید" واعتصموا بحبل الله جمیعا" کار مردم در ۹ دی مصداق بازر این آیه است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه ملت با هم برای حفظ انقلاب به میدان آمدند و چنین نیست که یک گرایش سیاسی برای مقابله با گرایش سیاسی دیگر به میدان آمده باشد و همانطور که همه ملت در صحنه پیروزی انقلاب حاضر شدند در صحنه حفاظت از انقلاب هم حاضر شدند.

اوگفت: ویژگی دوم آن این است که همانطور که یک کار ملی و مردمی بود یک کار اسلامی، مذهبی، دینی و ایمانی هم بود بنابراین مردم وقتی دیدند فتنه گران نه تنها انقلاب و نظام را نشانه گرفتند بلکه اسلام و دین را هم نشانه گرفتند و در شعار‌ها و حرکاتشان دین را مخاطب قرار دادند و نفی اسلام را شعار می‌دهند و شعار جمهوری بدون اسلام و شعار نفی ولایت فقیه شنیده می‌شود که نفی ولایت فقیه یعنی نفی اسلام، چون محور نظام اسلامی و جلودار حرکت جامعه به سمت اسلامی شدن رهبری دینی است؛ لذا این ملت برای حفظ دین و اسلام و برای اینکه نظام اسلامی و این جمهوری اسلامی و ایمانی بماند و احکام قرآن پیاده شود و سنت پیامبر حاکم بشود و روش اهل بیت در این کشور باقی بماند؛ همانطور که مردم دیدند جمهوریت نظام، ملیت نظام و مردمی بودن نظام در خطر است دیدند که اسلامیت نظام هم در خطر است و به میدان آمدند.

او گفت: عده‌ای در مقابل رأی اکثریت قاطع ملت ایستادند و گفتند رأی ملت نه، بلکه خواست ما ملاک است و وقتی پافشاری می‌شود که رأی مردم ابطال و نادیده گرفته بشود یعنی جمهوریت نظام و مردمی بودن نظام و وقتی شعار نفی اسلام داده می‌شود یعنی اسلامیت نظام و احکام قرآن نفی شود.

حجت الاسلام علیمرادی افزود: لذا یکی از ابعاد عظمت کار ملت ایران در ۹ دی حفظ جمهوریت نظام و حفظ اسلامیت نظام است و کار بزرگی است و باید آن را بزرگ داشته باشیم و هر سال با عظمت از آن یاد شود و در عین حال زشتی، ناروایی و خلاف بودن کار فتنه گران آشکار شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: آن چیزی که فتنه گران روی آن پافشاری داشتند کار کوچکی نبود؛ رأی مردم ابطال شود یعنی فرمایش امام (ره) که می‌فرمایند که "میزان رأی مردم است" یعنی خواست ملت ندیده گرفته بشود و نفی اسلامیت یعنی کل نظام از بین برود لذا کار مردم در ۹ دی کار بزرگ و عظیمی است و عظمت آن هرساله دیده می شود.

او ادامه داد: خصوصیت دیگر کار مردم در ۹ دی این بود که این مردم بار دیگر همراهی خود را با رهبری دینی به نمایش گذاشتند؛ یکی از عوامل موفقیت این کشور در پیروزی و حفظ انقلاب و در دفاع خود در برابر دشمنان که عامل اصلی پیروزی این ملت به حساب می‌آید، مسئله همراهی ملت با رهبری این نظام است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.