فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۲۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی در عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودبار جنوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر رودبار جنوب با انجام اقدامات اطلاعاتی از عبور یک محموله مواد مخدر برای انتقال از بخش زهکلوت به استان هرمزگان مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران پلیس با شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان و استقرار در محور رودبار- قلعه گنج  یک دستگاه کامیون بنز خاور که توسط یک دستگاه پژو پارس اسکورت می‌شد را توقیف و به توقفگاه انتقال دادند.

سردار ناظری تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۲۰ کیلوگرم تریاک که در قسمت‌های مختلف آن جاساز شده بود کشف و در این رابطه ۲ قاچاقچی را دستگیر کردند.

او با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی این ۲ قاچاقچی به مراجع قضایی بیان داشت: پی جویی‌های پلیس برای شناسایی و دستگیری راه پاک و دیگر افراد مرتبط با این قاچاقچیان ادامه دارد.

پایش هوایی معابر کوهستانی و برون شهری در طرح زمستانه پلیس

به دنبال اجرای طرح زمستانه پلیس راه و واحد‌های امدادی در معابر برون شهری استان، پایش هوایی این معابر و محدوده‌های کوهستانی و سخت گذر نیز توسط رده هواناجا مرکز استان کرمان انجام می‌گیرد.

خلبان رده هواناجا مرکز استان با اشاره به مشارکت این رده در اجرای طرح زمستانه پلیس راه گفت: سعی و اهتمام مسئولان انتظامی و پلیس‌های راه و راهور در اجرای ماموریت‌های کنترل ترافیک و امنیت معابر درون و برون شهری شایسته قدردانی است.

سرهنگ خلبان اصغر عالی طلب افزود: حسب تدابیر فرمانده انتظامی استان طی سال جاری از ظرفیت پایش هوایی نیز در اجرای طرح زمستانه پلیس راه و واحد‌های امدادی در معابر کوهستانی و سخت گذر بهره گیری می‌شود که در همین راستا با مشارکت در مانور زمستانی پلیس، ماموریت‌های خود در این رابطه را آغاز کردیم.

او تصریح کرد: در این رابطه در مواقع بروز حوادث رانندگی یا وقوع ناملایمات آب و هوایی تلاش خواهیم کرد با پایش هوایی محدوده معابر کوهستانی و نقاط دوردست در خدمت واحد‌های پلیس راه و دیگر رده‌های انتظامی و امدادی باشیم و در مدیریت حوادث و سوانح مشارکت موثری داشته باشیم.

خلبان رده هواناجا مرکز استان افزود: پایش هوایی در واقع امکانی را فراهم می‌آورد که بر محدوده‌های خاصی از محور‌های مواصلاتی و عوارض طبیعی اشرافیت داشته باشیم و تیم‌های پلیسی، خدماتی و امدادی را در مدیریت بحران‌های احتمالی حوزه تصادفات یا ماموریت‌های انتظامی پوشش دهیم.

کشف ۳ هزار و ۷۰۰ کیلو مواد مخدر در ارزوئیه

 فرمانده انتظامی ارزوئیه از کشف ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال در عملیات‌های پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی پورامینایی، گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر، با تلاش بی وقفه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر یگان‌های شهرستان بیش از ۳ تن کشفیات داشته ایم.

او افزود: مبارزه با موادمخدر یک موضوع اجتماعی است و باید تمامی آحاد جامعه در این راستا گام بردارند تا نتیجه مطلوب و مفید گرفته شود و مبارزه قاطع و بی امان با مواد مخدر و قاچاقچیان و سوداگران مرگ و سلب تحرک از آنان در پیشبرد اهداف نظام اسلامی نیز حائز اهمیت است.

سرهنگ پورامینایی با بیان اینکه شایسته است اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در کنار مقابله مردمی با این معضل اجتماعی سرلوحه برنامه‌ها باشد، تصریح کرد: اعتیاد و مواد مخدر هزینه‌های زیادی را به خانواده و جامعه تحمیل کرده است که ضروری است آحاد مختلف مردم در این زمینه هوشیار باشند.

فرمانده انتظامی ارزوئیه مهمترین عامل گرایش افرد به موادمخدر را ناآگاهی دانست و بیان داشت: باید سرمایه گذاری هدفمندی در زمینه آگاه سازی اقشار مختلف جامعه خصوصاً جوانان از عواقب سوء و جبران ناپذیر مواد مخدر و اعتیاد داشته و از ظرفیت‌های تمام ادارات استفاده بهینه داشت.

سرهنگ پورامینایی با اشاره به اینکه هدف تمام مأموریت‌ها و برنامه‌های سازمان نیروی انتظامی ارائه خدمت بهتر به مردم در حوزه نظم و امنیت است، گفت: خانواده‌ها باید در مبارزه با مواد مخدر و ریشه کنی بلای خانمانسوز اعتیاد یاریگر پلیس باشند.

کشف ۵۹۸ هزار نخ سیگار قاچاق در منوجان

 فرمانده انتظامی شهرستان منوجان از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و کشف ۵۹۸ هزار نخ سیگار قاچاق از یک دستگاه خودروی پراید خبر داد.

سرهنگ مجید محمودی گفت: برابر اخبار واصله مبنی بر فعالیت فردی در امر توزیع سیگار غیر مجاز در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ایستگاه بازرسی شهید شعبانی منوجان قرار گرفت.

او افزود: ماموران ایستگاه بازرسی شهید شعبانی شهرستان با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و بر مبنای این اطلاعات با کنترل خودرو‌های عبوری محور اصلی کهنوج ـ بندرعباس به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمودی تصریح کرد: در بازرسی به عمل آمده از این خودرو ۵۹۸ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۷۰ میلیون ریال کشف و راننده این خودرو دستگیر شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار