با توجه به آمار ۸۰ هزار تاکسی پایتخت پرونده صدور "پلاک ت" در پایتخت بسته شد.

پرونده صدور پلاک تاکسی در پایتخت بسته شد/تاکسی های اینترنتی با چه پشتوانه ای جایگزین تاکسی می شوند؟به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از شهروندان با ارسال پیامک به بخش تهران ما خواستار پیگیری این موضوع بودند که چرا  طرح توسعه تاکسی در پایتخت مسدود شده است و دیگر شهروندان متقاضی جهت دریافت تاکسی نمی‌توانند در تارنمای آن ثبت نام کنند.

مدیران شهری در باب بسته شدن تارنمای ثبت‌نام طرح توسعه تاکسی‌های پایتخت اظهارات متفاوتی داشتند، به گونه‌ای که افراد متقاضی نمی‌دانستند که آخرین وضعیت طرح توسعه تاکسی در پایتخت به چه شکل است و آیا این امکان در آینده برای آن‌ها فراهم می‌شود که در طرح توسعه تاکسی ثبت نام کنند یا خیر.

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که چرا طرح توسعه تاکسی پایتخت مسدود است و شهروندان متقاضی نمی‌توانند جهت دریافت تاکسی در آن  ثبت‌نام کنند، گفت:  طرح توسعه تاکسی در پایتخت بسته شده و علت آن نیز تکثر پلاک تاکسی در پایتخت است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران افزود: اگر قرار بر این باشد که تارنمای طرح توسعه تاکسی پایتخت مجدد جهت ثبت‌نام رانندگان باز شود، این ابلاغ باید از سوی وزارت کشور انجام شود.


بیشتر بخوانید: افزایش کرایه تاکسی‌های اینترنتی در روز‌های بارانی 


این اظهار نظر در حالی بود که برخی دیگر از مدیران اعلام کردند که طرح توسعه تاکسی در پایتخت مسدود نیست و متقاضیان می‌توانند جهت دریافت پلاک تاکسی در تارنمای طرح توسعه تاکسی پایتخت ثبت نام کنند، اما باید گفت پرونده صدور پلاک تاکسی در پایتخت بسته شده است و دیگر تهران رنگ تاکسی زرد با پلاک جدید را به خود نمی‌بیند.

پرونده صدور پلاک تاکسی در پایتخت بسته شد/تاکسی های اینترنتی با چه پشتوانه ای جایگزین تاکسی می شوند؟

یکی از تصمیم‌های چالش زای مدیریت شهری که به بسته شدن پرونده صدور "پلاک ت" (تاکسی) در پایتخت منجر شد، طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی بود که ناوگان تاکسیرانی پایتخت را فربه کرد و این فربگی به گونه‌ای بود که نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه تاکسی بیش از ظرفیت این ناوگان در تهران مشغول به فعالیت شدند.

در حال حاضر تعداد ناوگان تاکسی در پایتخت رقمی در حدود ۸۰ هزار پلاک است که با احتساب ۳۰ هزار پلاک مازاد ظرفیت واقعی تاکسی پایتخت رقمی در حدود ۵۰ هزار تاکسی است.

حال مدیریت کلان شهری به دنبال این است که بار حمل و نقل عمومی پایتخت را به دوش شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی بگذارد تا از این طریق هیچ تعهدی در مسیر نوسازی این ناوگان و دیگر خدمات برای خود ایجاد نکند.

حال چه میزان شرکت تاکسی‌های اینترنتی پاسخگوی نیاز خود و مشتریان خود هستند سوالی است که پاسخ‌های متفاوتی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشکل ما چیه که پول واریز کردیم ماشین سند خورده بناممون تو نمایندگی افتاده بهمون پلاک نمیدن دیگه دارم دیوانه میشم کلی وام گرفتم ک مثلا نقدی ماشین بگیرم کار کنم قسط بانک ها رو بدم الان همه چی رو هم انباشته شده ماشینم که ندارم دزگ ک بتونم کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۷:۱۰ ۱۷ دی ۱۳۹۸
وقتی تمانی تاکسیها یا دربست یا تو شرکت‌ها وادارات مشغول کار هستند یا تو اسنپ تبسی کار میکنند دیگر تاکسی واقعی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۱ ۱۶ دی ۱۳۹۸
چرا قیمت خودروهای دست دوم باز رفت بالا بازرسیا کجان
Germany
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۶ دی ۱۳۹۸
به هر حال که کمبود تاکسی به شدت احساس می شه. این شخصیا که هرچقد خودشون دوست دارن کرایه می گیرن.
آخرین اخبار