وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس با انتشار اسنادی جدید، از ساختگی بودن حمله شیمیایی سال ۲۰۱۸ در شهر دومای سوریه خبر داد.

ساختگی بودن حمله شیمیایی دومابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت افشاگر «ویکی‌لیکس» اسنادی را از سازمان «منع تسلیحات شیمیایی» افشا کرده که نشان می‌دهد حمله شیمیایی دوما در سال ۲۰۱۸ ساختگی بوده است.

این اسناد که امروز جمعه ۶ دی از سوی ویکی‌لیکس منتشر شده، حاکی از آن است که مقامات سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی، بخشی از یافته‌های کمیته حقیقت‌یاب که ساختگی بودن این حمله شیمیایی را نشان می‌داده، از گزارش نهایی حذف کرده‌اند.

یکی از ایمیل‌های درز کرده سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی، که ویکی‌لیکس روز جمعه آن را منتشر کرده، نشان می‌دهد یکی از مقامات ارشد منع اشاعه تسلیحات شیمیایی دستور داده تا بخشی از گزارش کمیته حقیقت‌یاب از بایگانی اسناد این سازمان حذف و تمامی آثار مربوط به تحویل، ذخیره و یا هر اثر دیگر آن از بین برود.


بیشتر بخوانید:


ویکی‌لیکس پیش از این نیز اسناد درز کرده سازمان منع تسلیحات شیمیایی را در ۲ نوبت منتشر کرد که نشان دهنده دستکاری و تحریف گزارش نهایی منتشر شده از سوی این سازمان است.

سال ۲۰۱۸ منع اشاعه تسلیحات شیمیایی با انتشار گزارشی مدعی شد که ارتش سوریه علیه غیرنظامیان در شهر دوما از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است.

همزمان با انتشار این گزارش، کشور‌های غربی نیز اتهام‌زنی علیه دولت سوریه را آغاز کردند و در نهایت آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه این حمله ادعایی، سوریه را مورد حمله قرار دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار