در جریان نوسازی ساختمان سرویس اطلاعات مخفی انگلیس، اسناد محرمانه از جمله جزئیات ساختمان جدید و همچنین سامانه‌های هشدار از بین رفت.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، بخشی از اسناد محرمانه آژانس اطلاعاتی ام. آی ۶ (MI-۶) انگلیس حین بازسازی ساختمان این نهاد گم شد. این اسناد شامل جزئیاتی درباره ساختمان جدید، سیستم‌های هشدار و امنیتی بود.

این ساختمان واقع در منطقه وُکس هال کراس لندن قرار دارد و به دلیل ضبط فیلم‌های جیمز باند مامور ۰۰۷ از محبوبیت جهانی برخوردار است.

اسناد آژانس اطلاعاتی MIA ۶ انگلیس هنگام تعمیر ساختمان گم شد

آژانس اطلاعاتی انگلیس قرارداد میلیون پوندی را با پیمانکار این طرح که شرکت ساخت و ساز «بالفوربی» بود، به دلیل نقض مسائل ایمنی و امنیتی لغو کرد. با لغو این قرارداد مشخص شد این بیش از ۱۰۰ سند ام. آی ۶ ناپدید شده است. این حادثه به حدی جدی بود که زنگ خطر به صدا در آمد و از خروج مهندسان، کارگران و پیمانکاران ام. آی ۶ اجازه داده نشد از ساختمان خارج شوند. پس از آنکه کل خروجی‌های ساختمان مسدود شد، همه آن‌ها تحت بازرسی قرار گرفتند.

تعدادی از اسناد در همان داخل ساختمان پیدا شد، ولی بخشی از آن‌ها همچنان ناپدید هستند.

روزنامه سان گزارش داد دسترسی به اسناد طبقه بندی شده دشوار است و حدود ۴۰ نفر از کارمندان در پروژه بازسازی ساختمان حضور داشتند. اکنون سرویس امنیتی باید تعیین کند که آیا این حادثه نتیجه یک سرقت معمولی بوده است یا اینکه نتیجه سرقت برنامه‌ریزی شده است.

یک منبع ناشناس در این خصوص گفت: از دست دادن چنین اسناد حساسی بسیار غیرمسئولانه بود. این اسناد مانند یک گنج طلا برای هر یک از عوامل خارجی یا تروریست‌ها است. چراکه با تجزیه و تحلیل این اسناد محرمانه، می‌توانید به راحتی دریابید که چگونه سیستم‌های امنیتی در MI-۶ ساماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار