نخستین همایش ملی حوزه‌های علمیه،مرجعیت و قرآن کریم با محور دیدگاه علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام قمری زاده،دبیر علمی همایش ملی حوزه‌های علمیه،مرجعیت و قرآن کریم با محور دیدگاه علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی اظهار کرد:سیصد و پنجاه مقاله با موضوع قرآن کریم از مراکز علمی و دینی کشور به دبیر خانه این همایش یک روزه ارسال شد.

او با اشاره به پذیرش ۲۲۰ مقاله افزود: در نهایت بعد از بررسی مقالات پذیرش شده، ۱۲ مقاله به عنوان مقاله برتر تجلیل می‌شود.

حجت الاسلام قمری زاده معرفی مقالات برتر را بعد از گذر از کمسیون‌های تخصصی در پنج محور اعجاز و مبانی قرآنی و معرفی آیات منسوخ، محکم و متشابه قرآنی بیان کرد.

دبیر این همایش  همچنین رونمایی از ۱۲ کتاب و مجله، با موضوع تفسیر قرآن را از برنامه‌های جانبی این همایش یک روزه دانست.

این همایش در مرکز فقهی ائمه اطهار در حال برگزاری است و امشب در آیین اختتامیه از نفرات برتر تجلیل می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به این همایش بر ضرورت فعالیت حوزه‌های شیعه در تفسیر قرآن و معرفی آن به جهان علم تاکید کردند.

او معارف قرآن کریم را دستمایه ارزشمندی برای حوزه‌های علمیه دانست و تفاسیر علمای حوزه از گذشته تا کنون را شاهدی براین ادعا خواند.


بیشتر بخوانید؛جدایی مراجع و علما از قرآن ممکن نیست 


آیت الله استادی به عنوان سخنران این ایین با اشاره به ۵۰ تفسیر ازقرآن کریم در یکصد سال گذشته افزود:ده مورد از بهترین این تفاسیر به قلم علمای حوزه‌های شیعی نگاشته شده است.

او بهره مندی از روایات ائمه اطهار در تفاسیر قرآنی را ضروری دانست وگفت: البته باید توجه داشت که نباید از احادیثی که قطعیت صدور ندارد استفاده کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار