رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن تجارت خوزستان گفت: با توجه به نبود زیرساخت‌های ساخت و تعمیر شناور در خوزستان می‌ توان واحدهای شناورسازی را در منطقه آزاد اروند فعال کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،غلامرضا محمدی پور رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن تجارت خوزستان در آئین افتتاحیه کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی در آمفی‌تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، گفت: ازجمله اهداف این کنفرانس ایجاد زیرساخت ساخت و تعمیر شناورهای سبک و سنگین در منطقه آزاد اروند که می‌توان با کمک گرفتن از اعتبارات ملی، استانی و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان صنعت معدن تجارت خوزستان این زیرساخت‌ها را ایجاد کرد.

اوبه فعالیت ۶۰۰ شناور صیادی و باربری سبک و سنگین در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با توجه به نبود زیرساخت‌های شناورسازی در خوزستان، عمده فعالیت‌های ساخت و تعمیر شناورها در استان‌های هم‌جوار همچون استان بوشهر انجام می‌شود و این در حالی است که می‌توان از تمام ظرفیت‌های در استان بهره برد.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن تجارت استان خوزستان آمادگی این سازمان را برای تخصص اعتبارات برای این بخش را اعلام کرد و گفت: می‌توان با اعتبارت ملی در قالب ستاد تسهیل که اعتبار امسال آن معادل ۳۹۰ میلیارد تومان بوده است و اعتبارات صندوق توسعه که منابع مالی را در اختیار صنعتگران قرار می‌دهد، در این راستا اقدام کرد.

محمدی پور فعال‌سازی واحدهای تحقیق و توسعه را از دیگر راهکارهای رونق و توسعه صنایع دانست و گفت: یکی از دلایل غیرفعال شدن واحدهای صنعتی و یا استفاده نکردن از تمام ظرفیت‌های این واحدها نبود واحدهای تحقیق و توسعه است که با فعال‌سازی این واحدهای می‌توان شرکت‌های تولیدی را مجهز به دانش روز کرد.

او افزود: در استان خوزستان کمتر از ۱۰ شرکت تولیدی از واحدهای روز دنیا استفاده می‌کنند که نیاز به روز رسانی دارند.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن تجارت استان خوزستان فعال نبودن شرکت‌های صنعتی و مهندسی را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی استان خوزستان دانست و گفت: در خوزستان تنها در بخش نفت و گاز ۲۷۰ شرکت فنی و مهندسی فعال است و رشد خوبی داشته و در سایر بخش‌ها همچون صنایع تبدیلی کشاورزی، وجود شرکت‌های فنی و مهندسی کم‌رنگ است.

محمدی پور در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد اروند برای بهسازی و نوسازی بخش صنعت در این منطقه طی «هفته پژوهش» امسال نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود ۶۰ تا ۷۰ واحد صنعتی با فعالیت مطلوب در محدوده منطقه آزاد اروند و لزوم فعال‌سازی بخش توسعه و تحقیق در این واحدهای صنعتی تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقد شد و قرار است این هدف در قالب اجرای طرح ملی «تاپ» دنبال شود.

او افزود: در قالب طرح «تاپ» در سه حوزه پژوهش‌های علمی، اساتید و دانشجویان ثبت شده و نقطه اتصال میان این سه حوزه برای حمایت برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.