مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: رالی زمستانی همزمان با دهه فجر در استان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از برگزاری رالی زمستانی در استان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: در حال طراحی مسیر رالی هستیم و به احتمال زیاد از الموت تا آوج خواهد بود.

خزائلی افزود: رالی سواران بخشی از مسیر را در برف طی می‌کنند و همین موضوع موجب جذابیت این رالی می‌شود.

او با اشاره به سفر‌های نوروزی گفت: اقدامات لازم برای سفر‌های نوروزی از حالا باید انجام بشود به این منظور مکاتبات و جلسات مختلفی با استاندار انجام‌شده است و امیدواریم به‌زودی جلسات ستاد خدمات سفر نوروز را در استان و شهرستان‌های استان برگزار کنیم.

فعالیت بیش از ۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از فعالیت بیش از ۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی خبرداد و گفت: این استان ماه گذشته موفق به دریافت ۱۲ نشان ملی مرغوبیت کالا شد و امیدواریم تعداد این نشان‌های ملی توسعه پیدا کند.

او افزود: توسعه بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهر‌ها به‌ویژه مرکز استان جزو برنامه‌های جدی این اداره‌کل است، به این منظور بخشی از فضا‌های تجاری که در اختیار میراث‌فرهنگی قرار دارد با رعایت موارد قانونی به عرضه صنایع‌دستی اختصاص می‌دهیم.

خزائلی افزود: همچنین با ۲ مجتمع تجاری که قرار است به‌زودی در شهر قزوین راه‌اندازی شود، تفاهم‌نامه‌ای با مالکان آن به منظور استفاده هنرمندان صنایع‌دستی از فضای تجاری امضا کردیم تا اجاره‌های کمتری از آن‌ها دریافت کنند.

خزائلی با بیان اینکه یک خانه صنایع‌دستی دائمی در استان وجود دارد، گفت: در همه بنا‌های تاریخی استان که گردشگران از آن بازدید می‌کنند، صنعتگران در جوار آن‌ها مشغول به تولید، عرضه و فروش محصولات خود هستند.

مرمت گراند هتل در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین درباره مرمت گراند هتل هم گفت: شرکت سمگا (گروه سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران) برنامه مرمت این اثر تاریخی قاجاری را از دو ماه گذشته آغاز کرده و در حال پیشبرد برنامه‌های مرمتی است، شرایط آب و هوایی موجب شده تا با سرعت کمتری برنامه‌های مرمتی آن اجرا شود.

خزائلی بیان کرد: مرمت این هتل در سال ۱۴۰۰ به اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: سال‌هاست که از گراند هتل استفاده نمی‌شود که با مرمت آن حدود ۱۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین درباره الواح هخامنشی هم بیان کرد: امیدواریم طی چند هفته آینده با دستور معاون میراث‌فرهنگی کشور تعدادی از الواح هخامنشی را بتوانیم در یکی از موزه‌های دولتخانه نمایش بدهیم.

منطقه نمونه گردشگری دریاچه اوان الموت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خزائلی گفت:یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که در دست پیگیری داریم واگذاری منطقه نمونه گردشگری دریاچه اوان واقع در الموت به بخش خصوصی است، این واگذاری پس از سپری کردن جلسات کمیسیون‌ها و تأیید مصوبه در شورای برنامه‌ریزی توسعه استان و اقتصاد مقاومتی، ابلاغ آن به سرمایه‌گذار انجام می‌شود.

او افزود: سرمایه‌گذار در حال تکمیل طرح جامع و برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات کوتاه‌مدت به‌منظور بهره‌برداری مطلوب از تأسیسات گردشگری واقع در اطراف دریاچه اوان بوده تا بتوانیم در فصل مناسب خدمات مطلوب‌تری به گردشگران ارائه دهیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود حجم سرمایه‌گذاری به شکل مستمر در این منطقه گردشگری طی سنوات تا ۶ هزارمیلیارد ریال به‌ویژه برای ساخت هتل باشد که امیدواریم کلنگ ساخت این هتل اواخر بهار ۹۹ کلنگ زده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار