معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت : تاکنون۲۲ غار در این استان کشف شده است و باید از ظرفیت آنها در حوزه گردشگری استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در کارگروه غارشناسی استان قزوین اظهار داشت: تاکنون۲۲ غار در این استان کشف شده است و از بین آن‌ها غار قلعه کرد یکی از بزرگترین و زیباترین غار‌های استان به شمار می‌رود و لازم است که از ظرفیت این منطقه در حوزه گردشگری بهره لازم برده شود.

او افزود: باید با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، محیط زیست و میراث فرهنگی همایشی در حوزه غارشناسی برگزار کنیم تا ظرفیت غار‌های استان قزوین به نمایش گذاشته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: لازم است که علاوه بر برپایی همایش یک روزه، یک فستیوال غارنوردی مجزا نیز برگزار تا جاذبه‌های گردشگری استان قزوین بیش از گذشته معرفی شود.

فرخزاد اظهار داشت: برپایی این همایش علاوه بر اینکه غار‌های مختلف استان قزوین را به مردم معرفی می‌کند سبب حفظ و نگه داری این غار‌ها نیز می‌شود.

او ادامه داد: مردم اطلاعی از وجود این غار‌ها ندارند و در صورت کشف و شناسایی نیز نحوه استفاده و گردش در این غار‌ها را نمی‌دانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: در صورتی که غار‌های قلعه کرد و پرچکوه ثبت ملی شوند علاوه بر اینکه نظافت و بهداشت این امکان توریستی به طور کامل رعایت می‌شود، اقدامات لازم هم برای تخصیص اعتبار دولتی برای ایجاد زیرساخت مناسب فراهم می‌شود.

فرخزاد عنوان کرد: همچنین ثبت ملی این غار‌ها به توسعه‌یافتگی این مناطق گردشگردی کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار