بخشی از ضلع شمالی، غربی و صحن بقعه متبرک امامزاده حسین (ع) قزوین به منظور صیانت و نگهداری از مواریث ارزشمند تاریخی – مذهبی ساماندهی و مرمت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، احسان نورانی سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: طرح ساماندهی و مرمت بخش‌هایی از ضلع شمالی، غربی و صحن امامزاده حسین (ع) از اواخر تابستان امسال در دستور کار این اداره کل قرارگرفت و اقدام‌هایی، چون پوسته‌سازی نمای آجری، مرمت و بازسازی کاشی کاری‌های معقلی طاق نماها، ساماندهی و مرمت مناره‌های صحن و بازسازی درب‌های ورودی صحن با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و سیصد میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شد.

او افزود: همچنین ساماندهی و مرمت سقاخانه هشت ضلعی واقع در بخش شمالی صحن امامزاده نیز در این پروژه اجرا شد و اقدام هایی، چون مرمت پوشش فلزی سقف، مرمت چوب زیر گنبد سقاخانه، مرمت سنگ‌های صفه و مرمت آبخوری صورت گرفت.

بقعه متبرک امامزاده حسین (ع) واقع در انتهای خیابان سلامگاه، یکی از کهن‌ترین بنا‌های تاریخی– مذهبی شهر قزوین و از معروف‌ترین امامزادگان ایران است.

این بقعه متبرکه در ۱۵ آذر ۱۳۱۴ با شماره ثبت ۲۳۹ در فهرست آثار ملیبه ثبت رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.