رییس مرکز ملی فرش ایران در قزوین گفت: برند جهانی فرش دستباف ایرانی، بهمن امسال در اکسپو ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرشته دست پاک رییس مرکز ملی فرش ایران در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه فرش دستباف و تابلو فرش قزوین با اشاره به اینکه رند جهانی فرش دستباف ایرانی، بهمن امسال در اکسپو ایران رونمایی می‌شود، گفت: این کار موجب تثبیت هویت فرش دستباف ایرانی خواهد شد.

دست پاک با بیان اینکه صادرات این محصول علیرغم تحریم‌ها ادامه دارد افزود: با همکاری سازمان توسعه تجارت الکترونیک، فرش دستباف به صورت اینترنتی نیز به فروش می‌رسد که تاثیر زیادی در بازار خارجی داشته است.

او فرش را یکی از سه کالای استراتژیک کشور دانست و گفت: مرکز ملی فرش ایران از همه برند‌ها از جمله فرش دستباف قزوین حمایت می‌کند.

رییس مرکز ملی فرش ایران درباره واردات مواد اولیه هم گفت: ۳۰ درصد مواد اولیه فرش دستباف از بازار‌های خارجی تامین می‌شود و تلاش شده است تا مشکل واردات ابریشم از چین و ازبکستان و واردات پشم از استرالیا و نیوزلند به حداقل برسد.

دست پاک افزود: تلاش می‌کنیم تا فرش‌هایی که نیاز به مرمت دارند به جای ترکیه، در داخل مرمت شوند.

او با اشاره به بیمه بافندگان گفت: تا سال ۹۲ حدود ۶۰۰ هزار بافنده در کشور بیمه شدند، اما در سال‌های بعدی به دلیل مشکلات اقتصادی تعداد بیمه شدگان کاهش یافته است.

به گفته رییس مرکز ملی فرش ایران، سالانه ۲ میلیون بافنده حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف را در کشور تولید می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار