رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۸ هزار بافنده فرش دستباف در استان کارت رسمی دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان در جلسه کارگروه فرش استان گفت: در حال حاضر در استان ۸ هزار بافنده دارای کارت رسمی داریم که ۶ هزاراز نفر آنان فعال هستند.

نبیل افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ هم بافنده روستایی داریم که ۹۰ تا ۹۵ درصد آن‌ها زن هستند.

نبیل افزود: در استان قزوین ۳۸ کارگاه قالیبافی وجود دارد که ۲۰ واحد متمرکز و ۱۸ واحد غیر متمرکز است و در سال گذشته ۱۷۰۰ نفر بافنده بیمه شدند.

وی گفت: همچنین در حوزه تسهیلات با پرداخت پنج میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به ۵۷۷ نفر از محل تسهیلات مشاغل خانگی و در تسهیلات پشتیبان ۱۲ طرح با کمک ۹۷ نفر با پرداخت سه میلیارد و ۴۵۰ میلبون تومان از بافندگان حمایت شده است.

نبیل ادامه داد: امسال سه دوره آموزشی از سوی خانه فرش برگزار شده است که ۷۰ نفر در قزوین، تاکستان، البرز و محمدیه در آن شرکت کردند و در دوره آموزش طراحی نقشه فرش با حضور ۲۰ نفر، دوره ۴ روزه بازاریابی و فروش فرش دستباف با حضور ۳۵ نفر دراستان قزوین برگزار شده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین ۲ صادر کننده فعال داریم که به تولید فرش تمام ابریشم و تابلو گبه مشغولند.

وی افزود: برای امسال اقداماتی پیش بینی شده که راه اندازی دفتر طراحی و نقاشی نقشه فرش در محله خانه فرش، ایجاد امکان تخصصی تامین و فروش ابزار فرش بافی با قیمت بازار مبدا، راه اندازی بخش تولید فرش دستباف و احیای فزش قزوین و شناسایی و بهره گیری از بافندگان و طراحان با تحربه استان و توسعه آموزش حرفه‌ای از آن جمله است.

انتهای پیام/ک

جلسه کارگروه فرش استان  قزوین 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار