مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: استان قزوین دارای ۳ هزار و ۹۴۹ واحد تولیدی در ۱۵ شهرک صنعتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی علیخانی مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گفت: استان قزوین با داشتن ۳ هزار و ۹۴۹ واحد تولیدی در ۱۵ شهرک صنعتی در تولید محصولاتی متنوع از ظرفیت‌های خاصی برخوردار است که برای سرمایه گذاران خارجی هم جذابیت لازم را دارد.

به گفته علیخانی، در استان قزوین بیش از هزار و ۲۹۰ نوع محصول شیمیایی، شوینده، سلولوزی، شیشه، کنتور برق، قطعات خودرو، شیشه دارو و صنعتی و خودرو، کاشی و سرامیک، صنایع نساجی، موکت و فرش و محصولات پزشکی، تولید می‌شود.

وی بیان کرد: داشتن رتبه‌های اول تا سوم در تولید شوینده‌ها، مخازن سی ان جی، شیشه دارویی، نخ مصنوعی، شیشه و صنایع سیلیس، تولید قطعات خودرو، صنایع فولادی، از شاخص‌های استان قزوین است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری بیان کرد: با وجود بستر‌های مناسب بیش از ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان تصویب شده که ۳۶ میلیون دلار آن وارد استان شده و در حال حاضر ۷ طرح سرمایه گذاری خارجی در حال اجراست.

علیخانی افزود: با داشتن بیش از ۴۰۰ هزار هکتار دشت قزوین و تولید بیش از ۳ میلیون تن محصول زراعی، ۷۱ هزار هکتار باغ و ۵۴۰ هزار تن محصول باغی و داشتن رتبه‌های شاخص در تولید زغال اخته، فندق، گوجه فرنگی، انگور، زیتون، گیلاس و گلابی و نیز جایگاه کشوری در دام و طیور در این بخش هم می‌توان با کشور‌های خارجی وارد مناسبات تجاری شد.

وی اظهار داشت: حدود ۴ درصد دام سنگین در قزوین است و با فعالیت هزار و ۱۷۰ واحد دامی و ۵۵۰ واحد طیور و داشتن رتبه اول در مرغ اجداد، رتبه دوم مرغ مادر تخم گذار، داشتن هزار و ۳۰۰ اثر تاریخی از ظرفیت‌های گردشگری هم برخورداریم.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: در صنعت و کشاورزی و انرژی‌های پاک آماده سرمایه گذاری خارجی هستیم و با صدور مجوز شهرک انرژی به وسعت هزار هکتار این ظرفیت هم می‌تواند جذابیت لازم را برای بازرگانان داشته باشد.

انتهای پیام/ک

استان قزوین دارای ۱۵ شهرک صنعتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار