رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با اصول و اهداف هلال احمر و مبانی پایه داوطلبی با حضور ۱۰۰ نفر از اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مهدی حسینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: کارگاه آموزشی آموزشی آشنایی با اصول و اهداف هلال احمر و مبانی پایه داوطلبی با حضور ۱۰۰ نفر از اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه یزد با هدف آشنایی با تاریخچه، اصول و فعالیت‌های فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر برگزار شد.

او افزود: کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه یزد یکی از فعالترین کانون‌ها در امر آموزش و برگزاری دوره‌هایی آموزشی اعم از دوره عمومی کمک‌های اولیه، عمومی امداد و نجات، کارگاه‌های آموزشی می‌باشد.

حسینی با اشاره به اهداف دوره‌های آموزشی و استفاده و بکارگیری از نیرو‌های داوطلب توانمند، بیان کرد: این جمعیت بر اساس راهبرد ۲۰۲۰ فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر مبتنی بر توانمندسازی جوامع در برابر حوادث و بلایا و افزایش تاب آوری، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را برای آموزش احاد جامعه طراحی کرده که از سوی شعب و کانون‌های دانشجویی هلال احمر در سراسر کشور ارائه می‌شود تا شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره‌ها و دریافت گواهی آموزشی، در شرایط بحرانی و حتی عادی در ارائه خدمات حمایتی و امدادی عام المنفعه جمعیت هلال احمر سهیم شوند.

او گفت: تمام افراد جامعه، به خصوص جوانان ما باید بتوانند در مواقع ضروری و حوادث پیش‌آمده، امور عمومی آموزش دیده را اعمال نموده، عوارض حوادث را تا رسیدن به مراکز درمانی به کمترین حد ممکن برسانند تا از این طریق شاهد آسیب دیدن حداقلی از سوی افراد در حوادث مختلف باشیم.

حسینی گفت: تمامی اعضای داوطلب و علاقمندان مشارکت در برنامه‌های عام المنفعه در جمعیت هلال احمر می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی مفاهیم پایه داوطلبی، کمک‌های اولیه و دریافت گواهی معتبر از جمعیت هلال احمر، در شرایط بحرانی و حتی عادی به ارایه خدمات حمایتی و امدادی به قشر‌های آسیب دیده و آسیب پذیر بپردازند و همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت members.rcs.ir به عضویت جمعیت هلال احمر این نهاد عام المنفعه بپیوندند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.