مسئول امور نظارت بر ساخت و ساز‌های شهرداری منطقه هفت مشهد گفت:بیش از ۲۴۲ اخطاریه برای متخلفان ساختمانی در سه ماه نخست سال صادر گردیده است.

صیانت حقوق شهروندان با صدور بیش از ۲۴۲ اخطاریهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی دهقانی مسئول امور نظارت بر ساخت و ساز‌ها شهرداری منطقه هفت مشهد گفت: به منظور برخورد با متخلفان در جهت صیانت از حقوق دیگر شهروندان و ارتقای ایمنی ساختمان‌ها در برابر حوادث طبیعی ، اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و ساز‌های شهری این منطقه اقدامات مستمری را در دستور کار خود دارد.
 
او با تاکید بر ضوابط و قوانین ساختمانی ادامه داد: مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر و حریم  آن  باید قبل از هرگونه ساخت و ساز یا تفکیک و تغییر کاربری اراضی، از شهرداری مجوز‌های لازم را اخذ کنند در غیر این صورت شهرداری می‌تواند از اجرای عملیات ساختمانی فاقد یا مغایر با پروانه احداث بنا، جلوگیری کند.

مسئول امور نظارت بر ساخت و ساز‌ها شهرداری منطقه هفت مشهد با اشاره به اقدامات اجرایی صورت گرفته قانونی در سه ماه سوم سال را اینگونه برشمرد و گفت: اقدامات اجرایی صورت گرفته به منظور عملکرد اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و ساز‌ها شامل صدور اخطاریه توقف ۲۴۲ مورد، اخذ دستور پلمپ قضایی ۹۹ مورد، احکام ورود اجرا شده ۳۰ مورد، جمع‌آوری ابزار و مصالح ۵۴ مورد، پلمب قضایی با برچسب ۱۳۶ مورد، پیگیری موارد فک پلمب قضایی ۶۱ مورد، رفع پلمب قضایی ۵ مورد می‌باشد.

دهقانی در بخش پاسخگویی به شهروندان افزود: در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی مبنی بر مزاحمت و مشرف بودن منازل ۶۱ مورد، دریافت گزارش تخلف از سوی مهندسین ناظر ۱۰ مورد، گزارشات دریافتی از سوی سازمان نظام مهندسی ۱۴ مورد برای متخلفان توسط اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و ساز‌های شهرداری این منطقه بررسی و پیگیری شده است.

او با اشاره به اجرای احکام کمیسیون ماده تاکیدکرد و ادامه داد: از ابتدای امسال، ۳ مورد رای قلع بنا توسط مالک، ابلاغ آرا کمیسیون ماده صد ۸۴ مورد، ثبت درخواست پرونده جهت ارسال به کمیسیون ماده صد ۳۹ مورد، تعداد کل پرونده‌های ارسالی به کمیسیون ماده صد از منطقه ۹۸ موردانجام شده است.
 
انتهای پیام//ن.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.