مدیر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور گفت: تاکنون هفت ویلا در روستای خوش بالا نیشابور به دلیل ساخت غیر مجاز تخریب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آب و هوای خوش  نیشابور دستاویزی شده برای سود جویانی که با پیشنهادهای هنگفت زمین های کشاورزی را از روستاییان می خرند و در آن جا باستی هیلز به راه می اندازند.

 

برهفلنلئرذئر

 اهالی روستا هم به دلایل مشکلات مالی و قیمت خوب به فروش زمین ها رغبت نشان می دهند و یکی از مشکلات اهالی روستا و روستا‌های اطراف این است که در تابستان‌ها با فشار بسیار کم آب مواجه هستند و دلیلش نیز این است که برخی از این ویلا‌ها از آب مصرفی روستا که قیمت پایینی نیز دارد برای پر کردن استخر‌های شنای خود استفاده می‌کنند.


در بین این ویلاهای مجلل، ویلاهایی از مسئولان هم به چشم می خورد نکته جالب توجه این است که در هم‌جواری ویلا‌های  مسئولان، ویلاهای غیر مجاز تخریب شده ولی این ویلاهای خاص همچنان به قوت خود باقیست.

فرهمند مدیر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور نیز در ارتباط با این موضوع در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به وجود ویلاهای غیر مجاز متعدد در این منطقه ، پرونده قضایی آنها تشکیل شده اما هنوز حکم دادگاه مبنی بر تخریب آنها صادر نشده است.


او تصریح کرد: ویلا‌هایی که در چند روز اخیر تخریب شده  صدور احکامش مربوط به سه سال پیش است ،به دنبال این هستیم که سرعت بررسی پرونده‌ها بیشتر شود. تاکنون هفت ویلا در روستای خوش بالا به دلیل ساخت غیر مجاز تخریب شدند.

مدیر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور گفت: معمولاً شکایت‌ها بر اساس زمان ساخت انجام‌ شده و باغ‌های قدیمی الان تخریب‌ شده است و باغ‌های جدید تا زمان صدور حکم پا برجا خواهد بود.

فرهمند افزود: جایگاه و مقام‌ها برای ما هیچ تفاوتی ندارد و پرونده مسئولین و افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به ساخت و ساز کردند در دست بررسی است.

 

روح الله اسد پور رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در چهار چوب قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ، گشت های ما در روستاها فعالیت دارند و به محض مشاهده موارد غیر قانونی در مرحله اول اخطار می گیرند و اگر مجدداًبه روال ساخت و ساز ادامه دادند با دستور قضایی اقدام به تخریب می کنیم.

 

او تصریح کرد: بسیاری از این ویلاها حتی با دادن اخطار مجدداً به کار خود ادامه می دهند و ویلا را می سازند.

 

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی نیشابور گفت: روند قضایی تخریب ویلاها با کندی بسیاری پیش می رود و همین موضوع عامل ادامه دادن ساخت ویلای غیر مجاز می شود.

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
وجود این عمارت ها به خوبی نشان دهنده پولدارهاست. به جای تخریب، اموال اینها را به درستی شناسایی کنید و مالیات درست بگیرید . باید به افراد پولدار و دنیاطلب مانند گاو شیرده افراد ضعیف جامعه نگاه کرد. نه مثل اصلاحات ارضی و نه مثل نظام سرمایه داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من خودم نیشابوری ام نود درصد ویلاها یی که ساخته میشه تغییر کاربری داده میشه کسی نیس جلوشون رو بگیره شما دست رئیس جهاد کشاورزی رو بگیرید ببریدش نشونش بدین چرا جلوی ویلاساززی های غیرمجاز گرفته نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من خودم نیشابوری ام نود درصد ویلاها یی که ساخته میشه تغییر کاربری داده میشه کسی نیس جلوشون رو بگیره شما دست رئیس جهاد کشاورزی رو بگیرید ببریدش نشونش بدین چرا جلوی ویلاساززی های غیرمجاز گرفته نمیشه؟ چون خودشون هم وجدان کاری ندارن؟ چون اصلا واسشون مهم نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۲ دی ۱۳۹۸
یعنی چی دارندگی و برازندگی دارن اموال بیت مال رو می‌دزدند بعد میگید دارندگی و برازندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
دارندگی و برازندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۲ دی ۱۳۹۸
دارندگی و برازندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
ویلا غیر مجاز مگر داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
وای باز هم ویلا غیر مجاز چرا کسی جلوشون رو نمیگیره