سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از بررسی نهایی تمام پرونده‌های باقیمانده هیات قانون تعیین تکلیف متعلق به سال گذشته این استان طی ماه آینده داد.

بررسی پرونده‌های جاری هیات قانون تعیین تکلیف کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس ملکی سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در بازدید سرزده از اداره ثبت اسناد و املاک منطقه (۲) شهرستان کرمان با اشاره به اینکه قانونگذار برای سنددار کردن تمام املاک و مستغلات تسهیلاتی همچون قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند را مصوب کرده است افزود: تا پایان دی ماه تمام پرونده‌های واصله تا پایان سال ۱۳۹۷ که وارد دبیرخانه هیات قانون تعیین تکلیف شده اند و به صورت جاری می‌باشند بررسی نهایی و مختومه می‌شود.

او دلیل مختومه نشدن بیشتر این پرونده‌ها را در نبود پیگیری و رفع نقص از سوی متقاضیان و عدم وجود شرایط تعیین شده در قانون تعیین تکلیف همچون نبود اعیانی و ساختمان بر روی اراضی فاقد سند دانست.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطر نشان کرد: در راستای تثبیت اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در هشت ماهه نخست سال جاری چهار هزار و ۲۲۰ سند مالکیت از طریق هیات قانون تعیین تکلیف صادر شده که از این تعداد ۸۳۵ مربوط به اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۲ کرمان است.

او با اشاره به اینکه بازدید‌های سرزده از ادارات ثبتی می‌تواند نقش ارزنده‌ای در ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به مردم ایفا کند اظهار داشت: وظیفه ما حفظ حقوق مالکانه مردم و دولت است و مسئولان و کارکنان ادارات ثبت باید با تسریع و تسهیل و افزایش دقت در ارائه خدمات ثبتی رضایتمندی ارباب رجوع را بیش از پیش افزایش دهند.

ملکی با بیان اینکه اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۲ شهرستان کرمان جزء شلوغ‌ترین ادارات از حیث میزان مراجعه مردم برای اخذ خدمات ثبتی است گفت: برخورد مناسب با ارباب رجوع و افزایش میزان سعه صدر و رعایت قانونمندی باید مهمترین اولویت کاری کارکنان این اداره است.

او در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف اداره ثبت منطقه ۲ شهرستان کرمان ضمن شنیدن صحبت‌ها و مشکلات ارباب رجوعان به راهنمایی‌های آنان پرداخت و دستورات لازم را در راستای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها را صادر نمود.

در انتهای این بازدید سرزده رئیس واحد ثبتی منطقه دو ضمن ارائه گزارش اجمالی از نحوه عملکرد اداره تحت امر به بیان مسایل و مشکلات موجود پرداخت و سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان دستورات لازم برای حل این مشکلات را صادر کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.