آرت نت ۱۰ اثر گران در سال ۲۰۱۹ را به تفکیک قیمت اعلام کرد.

گران‌ترین هنرمندان خارجی معرفی شدندبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،آرت نت با وجود نبود شور و هیجان در بازار هنر سال ۲۰۱۹، ۱۰ اثر گران امسال را معرفی کرد. طبق این گزارش گران‌ترین آثار به کلود مونه، جف کونز، رابرت راشنبرگ، پل سزان، پابلو پیکاسو، اندی وارهول، ادراشا، فرانسیس بیکن، مارک روتکلو ودیوید هاکنی تعلق داشت.

قیمت ۹ اثر از این آثار از مرز ۵۰ میلیون دلار عبور کرده است. ۹ اثر در نیویورک و یک اثر در لندن چکش خورده و ۱۰ اثر توسط کریستیز یا ساتبیز ارائه شده است. ۷ اثر از این بین در دهه ۱۹۶۰ و ۲ اثر در اواخر قرن ۱۹ خلق شده است.

گران‌ترین هنرمندان خارجی معرفی شدند

«مطالعه یک سر» اثر فرانسیس بیکن که در سال ۱۹۶۲ خلق شده است در ۱۶ می ۲۰۱۹ در ساتبیز نیویورک با قیمت۴ .۵۰ میلیون دلار میلیون دلار فروخته شد.

گران‌ترین هنرمندان خارجی معرفی شدند

«بدون عنوان» اثر مارک روتکو که در سال ۱۹۶۰ خلق شده است در ۱۶ می ۲۰۱۹ در ساتبیز نیویورک با قیمت ۱. ۵۰ میلیون دلار فروخته شد.

گران‌ترین هنرمندان خارجی معرفی شدند

«آسیب به کلمه»، «رادیو ۲»  اثر «اد روشا» که در سال ۱۹۶۴ خلق شده است در ۱۳ نوامبر  ۲۰۱۹ در ساتبیز نیویورک با قیمت ۵. ۵۲ میلیون دلار فروخته شد.

گران‌ترین هنرمندان خارجی معرفی شدند

«بوفالوی ۲» اثر رابرت راشنبرگ که خلق آن به سال ۱۹۶۴ برمی گردد و در ۱۵ می ۲۰۱۹ در کریستیز نیویورک با قیمت ۸. ۸۸ میلیون دلار فروخته شد.
نکته قابل توجه این است که هیچ اثری از هنرمندان زن در میان این ده اثر وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار