مسئول رسیدگی به تخلفات انتخابات دادسرای زرند گفت: تخطی از قوانین از سوی اشخاصی که خود را برای حضور در مجلس قانون گذاری آماده میکنند پذیرفته نیست.

هشدار قاضی رسیدگی به تخلفات انتخابات حوزه‌ی شهرستان‌های زرند و کوهبنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شیخ زاهدی قاضی مسئول رسیدگی به تخلفات انتخابات دادسرای عمومی و انقلاب زرند با اعلام اینکه هر گونه تبلیغ زود هنگام جرم محسوب می شود.

بیان داشت: فضا‌های مجازی را کاملا رصد می‌کنیم و با قانون شکنان وفق مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

قاضی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند ضمن اشاره به قوانین مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه قضایی بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی کاندیدا‌ها به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

شیخ زاهدی با تاکید بر رعایت هر قانون هشدارداد: پذیرفته نیست کاندیدا‌هایی که خود را برای حضور در قوه‌ی مقننه آماده میکنند و قرار است در مجلس قانونگزاری به ایفای نقش بپردازند، اما خودشان قانون شکنی کنند و قطعا قانون شکنان، صلاحیت حضور در عرصه‌ی قانون گزاری را ندارند.

او با ابراز امیدواری از رعایت قانون از جانب کاندیدا‌ها و طرفداران شان افزود: البته کاندیدا‌ها باید اعضای ستاد‌های خود را کاملا توجیه نمایند.

شیخ زاهدی همچنین نسبت به روش‌های غیرقانونی تبلیغی نیز هشدار داد و بیان داشت: طبق ماده ۵۷ (اصلاحى۱۳۷۸/۱۰/۱۳) -استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر، دیوارنویسى و کاروانهاى تبلیغاتى و استفاده از بلندگوهاى سیار در خارج از محیط سخنرانى و امثال آن به استثناء عکس براى تراکت و زندگینامه و جزوه و همچنین سخنرانى و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهاى انتخاباتى و طرفداران آنان ممنوع مى‌باشد. متخلفین از این ماده به سه تا سى روز زندان محکوم مى‌گردند.

او افزود: با رعایت قانون شاهد انتخاباتی سالم و پرشور در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان باشیم.

شیخ زاهدی در پایان با اعلام اینکه به مرور سعی خواهد شد تا قوانین مربوط به انتخابات را برای آگاهی شهروندان و طرفدران نامزد‌ها را اطلاع رسانی کنیم ابراز امیدواری کرد با این اقدام، در این دوره از انتخابات شاهد کاهش آمار جرایم انتخاباتی باشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.