رئیس حوزه قضایی کشکوئیه رفسنجان گفت: بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع از اراضی ملی در مناطق گردشگری و کوهستانی راویز رفع تصرف شد.

رفع تصرف ۱۲ هزار متر مربع اراضی ملی کشکوئیه رفسنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ اویس ریاحی، رئیس حوزه قضایی کشکوئیه رفسنجان با بیان اینکه دستور تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مناطق گردشگری و کوهستانی راویز داده شده است، گفت: طی سه ماه گذشته بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع از اراضی ملی در این مناطق رفع تصرف شده است.

او افزود: در این رابطه ۱۲ پرونده در دادگاه عمومی بخش کشکوئیه تشکیل که ۴ فقره منجر به صدور و احکام اجرا شده و ۸ پرونده نیز در مرحله تحقیقات تکمیلی است.

رئیس حوزه قضایی کشکوئیه رفسنجان تصریح کرد: در منطقه کوهستانی و گردشگری راویز عده‌ای از سودجویان اقدام به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و قنوات داشته اند که با دستورات قضایی این اماکن تخریب و این افراد تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند.

او بیان داشت: همچنین در منطقه کوهستانی راویز موارد متعددی مبنی بر نقض حریم و بستر رودخانه و ساخت وساز‌های غیرقانونی گزارش شده است که در آینده نزدیک و پس از صدور رای اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

ریاحی گفت: هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی ملی و یا تغییر کاربری بدون اخذ مجوز جرم تلقی می‌شود و با خاطیان بدون اغماض برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

او افزود: ضرورت دارد مسئولان منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور منابع آب گشت‌های مستمری در زمینه حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی داشته باشند و قبل از هرگونه اقدام غیرقانونی جلوی تصرفات گرفته شود تا شاهد چنین مواردی نباشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار